Tijekom zadnjeg tjedna lipnja 2023. godine učiteljica Danijela Takač iz Osnovne škole Pantovčak je imala priliku sudjelovati na praćenju rada sustručnjaka u školi u Portugalu. Marina Silva, profesorica fizike i kemije, bila je domaćin u školi Escola Secundária Jerónimo Emiliano de Andrade u gradu Angra do Heroismo.
Škola medijske pismenosti za učitelje i knjižničare
Učitelji razredne nastave, učitelji Hrvatskoga jezika te knjižničari u osnovnim školama mogu se prijaviti za sudjelovanje u Školi medijske pismenosti koju organizira Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu uz potporu Agencije za elektroničke medije.
Pobjednici natječaja Europeana Competition 2023.
Jedanaest nastavnica i nastavnika iz Hrvatske su pobjednici natječaja Europeana Competition 2023., u sklopu 2023 STEM Discovery Campaign. Nastavnici su nagrađeni odlaskom na radionicu Europeana DS4CH u Bruxelles koja se odražavala od 30. lipnja do 1. srpnja 2023. godine.
Emotivna završna svečanost 3. Melitinog proljeća
Ove godine Osnovna škola Oroslavje provela je već 3. likovno-literarni natječaj “Melitino proljeće”.
Pub kvizovi u nastavi
Učenice Prirodoslovne škole Split uz nastavnicu Ivanu Miletić su primjenile popularne pub kvizove u nastavi. Kombinacija provjere znanja uz zabavu, druženje i natjecateljski duh čine pub kvizove jednoj od omiljenih aktivnosti za učenike.
Usavršavanje na tečaju „Facing diversity – intercultural classroom managment“
U sklopu Erasmus+ K1 projekta “Green skills“, učitelj Matija Dugandžić iz Osnovne škole Pantovčak, sudjelovao je na stručnom usavršavanju u sklopu tečaja “Facing diversity – intercultural classroom managment“, koji se održao Dublinu od 24. do 29. travnja 2023. godine.
Intrinzična motivacija
Što je intrinzična motivacija? Intrinzična ili unutarnja motivacija sve je ono što učenike navodi na aktivnost, određuje njezin smjer, intenzitet i trajanje. Intrinzična je motivacija neovisna o potencijalnim materijalnim i socijalnim dobitcima. Proces učenja i stjecanja znanja uvjetovan je i motiviran prirodnom znatiželjom i samostalnim interesom za sadržaj učenja.
Kako izbjeći kritiziranje učenika u razredu
Mnogi učenici, ali i odrasli, nerado se prisjećaju trenutaka kada su ih nastavnici za vrijeme nastave otvoreno kritizirali. Čak i nekoliko godina nakon što se kritiziranje dogodilo ili se sustavno događalo, posljedice mogu biti dugotrajne, teške i traumatične.
Strategije kako pomoći učenicima u postizanju bolje koncentracije
Osim nedostatka motivacije, nastavnici se u posljednjih nekoliko godina također suočavaju s manjkom ili potpunim nedostatkom koncentracije kod učenika. Određeni učenici nisu u mogućnosti izdržati nastavni sat od 45 minuta s jednakom količinom koncentracije, a kako se školski dan približava kraju, tako se koncentracija sve više smanjuje.
Smjernice za postizanje bolje koncentracije u učionici
Vrlo je česta rasprava među nastavnicima kako i što učiniti po pitanju učeničke koncentracije koja je vidno narušena u posljednje vrijeme. Koncentracija je sve manja, na nju utječu različiti elementi i učenici ponekad nisu u stanju mirno i koncentrirano sudjelovati u nastavnom satu.