Što je intrinzična motivacija? Intrinzična ili unutarnja motivacija sve je ono što učenike navodi na aktivnost, određuje njezin smjer, intenzitet i trajanje. Intrinzična je motivacija neovisna o potencijalnim materijalnim i socijalnim dobitcima. Proces učenja i stjecanja znanja uvjetovan je i motiviran prirodnom znatiželjom i samostalnim interesom za sadržaj učenja.
Kako izbjeći kritiziranje učenika u razredu
Mnogi učenici, ali i odrasli, nerado se prisjećaju trenutaka kada su ih nastavnici za vrijeme nastave otvoreno kritizirali. Čak i nekoliko godina nakon što se kritiziranje dogodilo ili se sustavno događalo, posljedice mogu biti dugotrajne, teške i traumatične.
Strategije kako pomoći učenicima u postizanju bolje koncentracije
Osim nedostatka motivacije, nastavnici se u posljednjih nekoliko godina također suočavaju s manjkom ili potpunim nedostatkom koncentracije kod učenika. Određeni učenici nisu u mogućnosti izdržati nastavni sat od 45 minuta s jednakom količinom koncentracije, a kako se školski dan približava kraju, tako se koncentracija sve više smanjuje.
Smjernice za postizanje bolje koncentracije u učionici
Vrlo je česta rasprava među nastavnicima kako i što učiniti po pitanju učeničke koncentracije koja je vidno narušena u posljednje vrijeme. Koncentracija je sve manja, na nju utječu različiti elementi i učenici ponekad nisu u stanju mirno i koncentrirano sudjelovati u nastavnom satu.
Zašto su učitelji umorni?
Učitelji se često osjećaju umorno zbog visokog tempa rada, velikog broja učenika, stresa, nedostatka resursa i rada izvan radnog vremena. Važno je pružiti podršku učiteljima kako bi se nosili s tim izazovima i ostali motivirani u svom radu.
Kako objaviti digitalni nastavni materijal na Edutoriju
Na Edutoriju, središnjem nacionalnom repozitoriju digitalnih obrazovnih sadržaja, svi hrvatski nastavnici mogu objavljivati svoje nastavne materijale u digitalnom obliku. Svi objavljeni materijali dostupni su tada u stablastom prikazu nastavnog plana i programa kao i predmetnog kurikuluma u pripadajućim razredima, predmetima i međupredmetnim temama.
Japanska vlada raspisala natječaj za dodjelu stipendija za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola
Ministarstvo obrazovanja, kulture, sporta, znanosti i tehnologije Japana (MEXT) objavilo je natječaj za dodjelu stipendija stranim studentima za studij japanologije i za program stručnog usavršavanja za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola u Japanu.
Razgovor s Henryjem Girouxom: Pedagogija prekarijata
Donosimo vam još jednu poslasticu: dio razgovora s profesorom Henryjem Armandom Girouxom, vodećim teoretičarom u brojnim područjima, uključujući javnu pedagogiju, kulturne studije, studije o mladima, visoko obrazovanje, medijske studije i kritičku teoriju.
Kada roditelji pitaju nastavnike
Suvremeno obrazovanje sve više potiče roditelje na suradnju s nastavnicima kao i aktivno uključivanje u proces obrazovanja. Roditeljski je angažman poželjan, a obuhvaća i poznavanje važnih činjenica o nastavnim materijalima i ishodima. S dolaskom roditeljskih sastanaka i konzultacija, donosimo vam nekoliko pitanja koje roditelji mogu postaviti, ali i prijedloge kako dati stručne i kvalitetne odgovore.
Erasmus+ KA1 projekt na Islandu
U potrazi za što kreativnijim pristupom i usavršavanjem vlastitih vještina, kao i željom za kvalitetnijim obrazovanjem i inovativnim metodama implementiranim u sve segmente nastave, učiteljice osječke Osnovne škole August Šenoa, Danijela Kemper Papp i Marina Bubalo, odlučile su rješenja potražiti na dalekom Islandu.