Učitelji se često osjećaju umorno zbog visokog tempa rada, velikog broja učenika, stresa, nedostatka resursa i rada izvan radnog vremena. Važno je pružiti podršku učiteljima kako bi se nosili s tim izazovima i ostali motivirani u svom radu.
Kako objaviti digitalni nastavni materijal na Edutoriju
Na Edutoriju, središnjem nacionalnom repozitoriju digitalnih obrazovnih sadržaja, svi hrvatski nastavnici mogu objavljivati svoje nastavne materijale u digitalnom obliku. Svi objavljeni materijali dostupni su tada u stablastom prikazu nastavnog plana i programa kao i predmetnog kurikuluma u pripadajućim razredima, predmetima i međupredmetnim temama.
Japanska vlada raspisala natječaj za dodjelu stipendija za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola
Ministarstvo obrazovanja, kulture, sporta, znanosti i tehnologije Japana (MEXT) objavilo je natječaj za dodjelu stipendija stranim studentima za studij japanologije i za program stručnog usavršavanja za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola u Japanu.
Razgovor s Henryjem Girouxom: Pedagogija prekarijata
Donosimo vam još jednu poslasticu: dio razgovora s profesorom Henryjem Armandom Girouxom, vodećim teoretičarom u brojnim područjima, uključujući javnu pedagogiju, kulturne studije, studije o mladima, visoko obrazovanje, medijske studije i kritičku teoriju.
Kada roditelji pitaju nastavnike
Suvremeno obrazovanje sve više potiče roditelje na suradnju s nastavnicima kao i aktivno uključivanje u proces obrazovanja. Roditeljski je angažman poželjan, a obuhvaća i poznavanje važnih činjenica o nastavnim materijalima i ishodima. S dolaskom roditeljskih sastanaka i konzultacija, donosimo vam nekoliko pitanja koje roditelji mogu postaviti, ali i prijedloge kako dati stručne i kvalitetne odgovore.
Erasmus+ KA1 projekt na Islandu
U potrazi za što kreativnijim pristupom i usavršavanjem vlastitih vještina, kao i željom za kvalitetnijim obrazovanjem i inovativnim metodama implementiranim u sve segmente nastave, učiteljice osječke Osnovne škole August Šenoa, Danijela Kemper Papp i Marina Bubalo, odlučile su rješenja potražiti na dalekom Islandu.
Digitalna kreativnost
U današnje vrijeme, kreativnost je najtraženija roba. Govorimo o kreativnim ekonomijama, industrijama, školama, učiteljima, učenicima itd. Međutim, pojam kreativnosti izuzetno je teško definirati. Kako bi kreativnost smjestili u društveni i politički kontekst, moramo se vratiti nekoliko desetljeća unazad i proučiti razlike između industrijskog i postindustrijskog društva (Castells, 2000, 2002 i 2003).
Kako motivirati nemotivirane učenike
Što je motivacija? Motivacija je izravni ili neizravni poticaj ponašanja, govora ili razmišljanja. Upravo je motivacija jedna od najvećih briga današnjih nastavnika koja potiče gotovo svakodnevna pitanja: „Kako motivirati učenike na učenje?“ ili „Kako ih zainteresirati za gradivo i školu?“. U izobilju tehnoloških uređaja, pametnih telefona, različitih društvenih mreža i informacija koje su danas učenicima dostupne bilo gdje i u bilo koje vrijeme, poticanje motivacije postao je veliki izazov za nastavnike.
Teorije učenja
Teorije učenja tumače kako ljudi uče tj. kako ljudski mozak usvaja nova znanja. Znanstvenici se oko toga ne slažu u potpunosti te su pojedine teorije prihvaćene ili odbačene u nekom razdoblju ili od neke skupine znanstvenika.
Tjedan svemira i međupredmetna integracija
U tjednu od 4. do 10. listopada tradicionalno se obilježava Tjedan svemira. Ovogodišnja tema je bila “Održivi svemir”. Međupredmetnom integracijom učenici 8. a i 8. b razreda Osnovne škole “Dobriša Cesarić” Osijek obilježili su raznim aktivnostima Tjedan svemira.