Maria Montessori postala je 1896. godine prva žena liječnica u Italiji. Godine 1907. otvorila je Dječju kuću (Casa dei Bambini) u kojoj razvija i provodi metodiku rada s djecom s posebnim potrebama. Dva je puta nominirana za Nobelovu nagradu za mir.
Neslaganje između nastavnika i učenika
Životni je poziv nastavnika jedno od najtežih, najizazovnijih, ali i najljepših zanimanja. Preuzimanje odgojne uloge u životu svojih učenika zasigurno niti jednom nastavniku nije jednostavno pogotovo ako između nastavnika i učenika dođe do određenog neslaganja, razmirica, a u ekstremnijim slučajevima i potpune međusobne netolerancije.
Edukativni sadržaj za odgojno-obrazovne djelatnike i učenike iz Ukrajine
Ministarstvo znanosti i obrazovanja obavještava sve zainteresirane učitelje i nastavnike o aktivnostima koje provodi Agencija za mobilnost i programe Europske unije na temu podrške Ukrajini.
Mobilnost u Newtownabbey
U sklopu Erasmus+ projekta “Get to know us” u vremenu od 28. ožujka do 1. travnja 2022. godine, održana je druga mobilnost. Domaćin je bila Thornfield House School, Newtownabbey (Sjeverna Irska).
Zašto su audioknjige dobre za učenike?
Audioknjige u posljednjih su nekoliko godina dosegnule veliku popularnost među djecom, učenicima i nastavnicima koji ih redovito uključuju u dio svog nastavnog programa. Neki autori decidirano pišu svoje knjige upravo zato kako bi ih se moglo slušati preko audiozapisa.
Razgovor s prof. Larryjem Cubanom: Dvojbeno obećanje obrazovnih tehnologija – povijesni obrasci i budući izazovi
Kao uvod u niz razgovora vođenih s vrhunskim stručnjacima na području suvremenog obrazovanja i objavljenih u knjizi Petra Jandrića “Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije”, ovog vam puta donosimo dio razgovora s Larryjem Cubanom, profesorom emeritusom edukacijskih znanosti na Sveučilištu Stanford u Kaliforniji, čiji su glavni istraživački interesi povijest nastave i poduke, obrazovno vodstvo, školska reforma, učinkovitost škola i upotreba tehnologije u učionici.
Individualan rad učenika u učionici (prvi dio)
Motiviranje učenika nije uvijek jednostavan zadatak za nastavnike, pogotovo kada se radi o individualnom radu. Postoje učenici koji preferiraju grupne zadatke i kojima je na taj način lakše iznijeti rad do kraja, ali bez obzira na to individualan rad u učionici također oblikuje uspjeh i napredak svakog učenika. Uz pomoć individualnog rada, nastavnici dobivaju pojedinačan uvid u rad svakog učenika i na individualizirani način pristupaju njegovom pravom znanju, sposobnostima i napretku.
Prijedlozi kako motivirati učenike na čitanje
Kako motivirati učenike na čitanje? Pitanje je koje si nastavnici postavljaju gotovo svaki dan u međusobnim razgovorima i konzultacijama, ali često ga postavljaju i samim učenicima. Ovo se pitanje posebno odnosi na učenike na kraju osnovnoškolskog obrazovanja i onima u srednjoškolskom obrazovnom procesu.
Obrazovni trendovi i suvremene pedagoške metode (2. dio)
U tekstu koji slijedi predstavit ćemo vam obrazovne trendove i suvremene pedagoške metode karakteristične za koncept suvremene škole koje učenika stavljaju u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koje potiču samostalnost i odgovornost za učenje.
Izvješće o provedenom savjetovanju – Pravilnik o nagrađivanju učitelja i nastavnika
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je izvješće o provedenom savjetovanju – Prijedlog Pravilnika o dopunama Pravilnika o nagrađivanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama te učeničkim domovima, a koje je provedeno od 25. veljače do 4. ožujka 2022. godine.