Na mrežnim stranicama medijskapismenost.hr možete pronaći zadatak u kojem učenici trebaju odabrati jednu vijest o djeci i mladima s nekog internetskog portala te analizirati komentare medijskih korisnika – jesu li oni dobro argumentirani, ili su u njima argumenti izostali, a korišten je neprimjeren rječnik.
Mjesec hrvatskoga jezika
Na Međunarodni dan materinskoga jezika, 21. veljače, počinje Mjesec hrvatskoga jezika, manifestacija koju je 2014. godine pokrenuo Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, a završava na dan objave Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika 17. ožujka.
Obrazovni trendovi i suvremene pedagoške metode (1. dio)
U tekstu koji slijedi predstavit ćemo vam obrazovne trendove i suvremene pedagoške metode karakteristične za koncept suvremene škole koje učenika stavljaju u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koje potiču samostalnost i odgovornost za učenje.
Ideje kako integrirati medijsku pismenost u nastavu
Kad je riječ o medijskom obrazovanju, odnosno razvoju vještina medijske pismenosti kod djece i mladih u hrvatskim školama, kao najveći izazovi ističu se nedovoljna satnica, nedostatak nastavnih materijala, neujednačena opremljenost škola i osposobljenost nastavnika za poučavanje o medijima. Iako imamo mnogo odličnih primjera dobre prakse, koji su često predstavljeni u rubrici Učitelji na portalu medijskapismenost.hr, mnogi se pitaju odakle krenuti.
Kako nastavnici mogu provoditi proces „Potrage za učenjem“ (drugi dio)
U prvom su dijelu teksta Kako nastavnici mogu provoditi proces „Potrage za učenjem“ opisane temeljne značajke procesa i prve dvije grupe pitanja. „Potraga za učenjem“ (eng. Looking for Learning) suvremena je metoda koja nastavnicima omogućava povratnu informaciju o tome kako njihovi učenici uče, usvajaju znanje i gradivo i daje stvarni uvid u proces učenja.
Kako govor tijela može poboljšati poučavanje i učenje
Učitelji veći dio svog dana provode stojeći pred publikom – pritom kritičnom – i ključno je kako će učenicima prezentirati sadržaje. Većina se učitelja u svom poučavanju oslanja na svoj glas i sadržaj onoga što govore, kako bi pomogli djeci u učenju. Međutim, vrlo je važno što učitelji rade rukama i izrazima lica prilikom poučavanja.
Oblikovanje glinom kao antistres terapija
Na samom početku drugog polugodišta na stručnom vijeću učitelja Osnovne škole Jurja Dobrile iz Rovinja, učitelji osim redovitih tema, stručnih predavanja i koordinacije oko plana rada imali priliku sudjelovati na kreativnoj radionici oblikovanja gline kakvu inače učiteljica likovne kulture Arijana Dobrila Barbaro priprema za učenike. Ovaj put sudionici su bili učitelji.
Kako nastavnici mogu provoditi proces “Potrage za učenjem” (prvi dio)
Što je učenje? Prema definiciji učenje je djelatan oblik stjecanja znanja i umijeća te njihova zadržavanja i reproduciranja na svim područjima psihofizičkog života. Što je „Potraga za učenjem“ (eng. Looking for Learning) i zašto se upravo ova nastavna metoda već godinama provodi u svjetskim obrazovnim procesima? „Potraga za učenjem“ suvremena je metoda koja nastavnicima omogućava povratnu informaciju o tome kako njihovi učenici uče, usvajaju znanje i gradivo i daje stvarni uvid u proces učenja.
Smjernice za osnaživanje pozitivnog odnosa između nastavnika i učenika
Zašto je uopće važno imati snažnu i pozitivnu povezanost s učenicima? Nastavnik svakodnevno aktivno sudjeluje u odgojno-obrazovnom procesu svakog svog učenika. Pozitivan, iskren i otvoren odnos između nastavnika i učenika, temelj su odgojno-obrazovnog procesa. Kako ga postići, pročitajte u nastavku teksta.
Besplatne online radionice za nastavnike
Edukativni program o umjetnosti pokreta u animaciji namijenjen je učiteljima i odgajateljima koji žele na kreativan način unaprijediti svoju nastavu te naučiti djecu medijskoj pismenosti od najranije dobi. Edukatori će znanje i praktično iskustvo ove radionice moći primijeniti u vlastitoj provedbi na nastavnim satovima i prilikom edukacije djece. Radionica je besplatna, a broj prijava ograničen!