Kada istražujemo mogućnosti umjetne inteligencije, važno je razumjeti utjecaj koji može imati na naše živote, posebno kada je riječ o stvaranju slika i glazbe.
Radionica “Alati budućnosti – izrada obrazovnih sadržaja s pomoću umjetne inteligencije”
U sklopu projekta „Podrška primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju – BrAIn” nastavlja se ciklus radionica uživo.
UI chatbotovi i emocionalna inteligencija: dvije aktivnosti za učenike
Chatbot koji pokreće umjetna inteligencija je računalni program ili aplikacija koja koristi tehnologiju umjetne inteligencije za komunikaciju koja je slična razgovoru sa stvarnom osobom. Komunikacija s chatbotom odvija se putem pisanih poruka ili glasa.
E. T. protiv zakona fizke
Učenici četvrtog razreda (izborna nastava fizike) Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu obilježili su Svjetski tjedan svemira na malo drugačiji način. Cilj je bio uključiti učenike u istraživački rad i pri tome povezati međupredmetne teme: učiti kako učiti, uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, osobni i socijalni razvoj te poduzetništvo.
Smjernice za etičko korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju
Akt o umjetnoj inteligenciji, koji je Europski parlament usvojio 13. ožujka 2024., regulira upotrebu umjetne inteligencije te predlaže analiziranje i klasifikaciju sustava umjetne inteligencije prema riziku koji predstavljaju za korisnike.
Etički izazovi umjetne inteligencije
Korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju praćeno je nizom etičkih problema, kao što su pitanja privatnosti i sigurnosti, potencijalne pristranosti u algoritmima te mogućnost zamjene učitelja automatizacijom procesa poučavanja. Stoga je važno osigurati da se umjetna inteligencija na odgovoran i etičan način koristi u obrazovnim okruženjima.
Djeca i umjetna inteligencija: Preporuke iz UNICEF-ovog Vodiča za roditelje
Tehnologija umjetne inteligencije (UI) odnosi se na računala ili strojeve koji su programirani za obavljanje zadataka za koje tradicionalno mislimo da ih mogu obavljati samo ljudi – oponašanjem ljudskog razmišljanja ili ponašanja.
“Ruku pod ruku – čitalačka i prirodoslovna pismenost”
Osnovna škola „Ljudevit Gaj“ Krapina i ove je godine uspješno provela integriranu nastavu geografije u suradnji sa školskom knjižnicom. Učiteljica geografije Miljenka Hršak i školska knjižničarka Suzana Pracaić osmislile su aktivnost pod nazivom „Upoznajmo Europu“, namijenjenu učenicima 7. razreda.
UI videoigra “Pokupi i recikliraj” osvojila 1. mjesto na državnom natjecanju
Tim učenika Osnovne škole Petrijanec prvi na državnom natjecanju.
Apel stručnjaka i UNESCO-a vezan uz kontrolu umjetne inteligencije
UNESCO je pozvao vlade da provedu strože etičke smjernice za umjetnu inteligenciju (AI), reagirajući na apel više od tisuću stručnjaka koji su tražili moratorij na nove sustave umjetne inteligencije. Samoregulacija industrije nije dovoljna da bi se izbjegla etička šteta uzrokovana daljnjim razvojem sustava umjetne inteligencije, ustvrdio je UNESCO.