Natjecanje za učenike osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj AI School Challenge, koje su zajedničkim snagama pokrenuli Udruga CroAI i CARNET, polučilo je odlične rezultate.
![Više od 700 učenika iz 81 škole uspješno svladalo globalni tečaj umjetne inteligencije Elements of AI](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2021/11/shutterstock_609261095.jpg)
Natjecanje za učenike osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj AI School Challenge, koje su zajedničkim snagama pokrenuli Udruga CroAI i CARNET, polučilo je odlične rezultate.
Godine 2015. dvadesetdvogodišnji dizajner web stranica Jacky Alciné doživio je neugodno iznenađenje: gledajući svoje slike s društvom, primijetio je da servis Google slike njegovu prijateljicu crne boje kože označava (tag) kao gorilu. Podrazumijevajući da se radi o pogrešci, prijavio je problem tvrtki Google. Tvrtka se duboko ispričala, i za nekoliko sati primijenila je jednostavnu ‘zakrpu’: privremeno je blokirala svoje algoritme za prepoznavanje gorila (Kasperkevic 2015).
Kada je 1824. godine po prvi put izvedena Beethovenova Simfonija br. 9, nitko nije mogao ni sanjati da će se dovršetak Simfonije br. 10 dogoditi uz pomoć umjetne inteligencije gotovo 200 godina kasnije.
Tijekom školske godine 2020./2021. u II. osnovnoj školi Čakovec proveden je eTwinning projekt “Teachers4Europe: Democratic Values in the Era of Artificial Intelligence” koji je dio Erasmus+ KA3 2018 – 2021 izrade politika pod nazivom “Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture”, a ima za cilj promovirati načela i vrijednosti koje čine demokratsku kulturu EU. Autorice projekta su Georgia Lascaris iz Grčke i Iva Naranđa iz Hrvatske.
U sklopu 22. CARNET-ove konferencije za korisnike pod sloganom “Izazov prihvaćen!” učitelji informatike Tomislav Leček iz III. Osnovne škole VARAŽDIN i mr.sc. Tamara Ređep iz I. Osnovne škole VARAŽDIN održali su interaktivno predavanje “Umjetna inteligencija i njena primjena u osnovnoj školi”.
Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću.
“ARTIE: Umjetna inteligencija u obrazovanju – izazovi i prilike novog doba: razvoj novog kurikuluma, priručnika za učitelje i online tečaja za učenike” je dvogodišnje strateško partnerstvo sufinancirano sredstvima Europske komisije iz programa Erasmus+.
Tijekom školske godine 2019./2020. u II. osnovnoj školi Čakovec proveden je eTwinning projekt “ME THE A.I #2.0” kojeg su pokrenule učiteljice informatike Georgia Lascaris iz Grčke i učiteljica Iva Naranđa. O projektu je ranije pisano i na Portalu za škole u lipnju 2020. kada je projekt bio u završnoj fazi.
Učenici šestog razreda II. osnovne škole Čakovec tijekom školske godine 2019./2020. sudjelovali su u eTwinning projektu ME THE A.I #2.0 čije su autorice učiteljice Georgia Lascaris (Grčka) i Iva Naranđa (Hrvatska). Uz Školu u projektu su sudjelovale škole iz Grčke, Španjolske, Turske, Latvije, Litve, Cipra i Italije.