U današnjem globaliziranom svijetu, sve više nastavnika suočava se s izazovom poučavanja inojezičnih učenika. Inojezični učenici su oni koji dolaze iz različitih jezičnih i kulturnih sredina, te se njihovim nastavnicima nameću dodatni zadaci kako bi pružili adekvatnu i inkluzivnu obrazovnu podršku.
Javni poziv za iskazivanje interesa stručnjaka za rad u povjerenstvima za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacija i/ili skupova ishoda učenja
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u okviru svoje nadležnosti, imenuje povjerenstva za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacija i/ili skupova ishoda učenja u Registar Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira.
E-tečaj: Praćenje i vrednovanje uz potporu digitalnih tehnologija – upišite ga sada i završite kada želite
E-tečajeve možete upisati sada ili kada vam odgovara i isto tako ih pohađati u svom tempu, bitno je da ih završite okvirno do 1.7.2023. godine.
Devizna doznaka – ogledni sat
Iz nastavnog predmeta Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja na 4. godini strukovne škole komercijalnog usmjerenja u Komercijalno-trgovačkoj školi Split, unutar cjeline Instrumenti platnog prometa s inozemstvom, nastavne jedinice Devizna doznaka, u trajanju od jednog školskog sata učenici će ostvariti zadane ishode: prepoznati deviznu doznaku, razlikovati valute koje kotiraju na deviznom tržištu RH od onih koje ne kotiraju na navedenom tržištu te navesti slučajeve u vanjskotrgovinskom poslovanju za primjenu bankovne doznake.
Glazbena umjetnost i vrednovanje digitalnim alatima (treći dio)
U posljednjem nastavku upoznavanja digitalnih alata koji omogućavaju jednostavno i kreativno vrednovanje nastave Glazbene umjetnosti, predstavit ćemo dva nova i od prethodno navedenih, drukčija alata, Wizer.me i Plickers.
Odgojno-obrazovna izvrsnost između ideala i školske stvarnosti
Pogledajmo dvije imaginarne učiteljice zaposlene u hrvatskim školama. Prva učiteljica, nazovimo je Vesna, radi u školi u centru grada, prepunoj računalne opreme i europskih projekata, s učenicima iz ekonomski privilegiranih obitelji, u kojima većina roditelja ima završeno visoko obrazovanje. Druga učiteljica, nazovimo je Jasna, radi u školi na periferiji, koja ima slabiju računalnu infrastrukturu i dosad se još nije uključivala u CARNET-ove i druge projekte, s učenicima koji dolaze iz siromašnijih obitelji, u kojima većina roditelja ima završeno niže ili srednje obrazovanje.
Glazbena umjetnost i vrednovanje digitalnim alatima (drugi dio)
U nastavku našeg upoznavanja digitalnih alata koji omogućuju jednostavno i kreativno vrednovanje nastave Glazbene umjetnosti, predstavit ćemo dva nova alata, Exam.net i Quizizz. Kao i u prethodnom članku, kada smo predstavili Socrative i Kahoot, ovi se alati mogu koristiti za sve vrste vrednovanja, kao i načine.
Glazbena umjetnost i vrednovanje digitalnim alatima (prvi dio)
Provedbom Obrazovne reforme – Škole za život, čija je realizacija sustavno započela 2019. godine, svi su nastavni predmeti doživjeli veće ili manje korjenite promjene u vidu organizacije i raspodjele na obvezne i preporučene obrazovne sadržaje.
Javno savjetovanje o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje savjetovanje o Nacrtu Pravilnika o izmjeni Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.
Vrednovanje kao učenje u strukovnom predmetu
Vrednovanje kao učenje podrazumijeva aktivno uključivanje učenika u proces vrednovanja, te razvoj učeničkoga autonomnog i samoreguliranog pristupa učenju. Ono ne rezultira ocjenom, provodi se tijekom učenja i poučavanja, a karakterizira ga vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje.