Tijekom rada na projektu Čakavica u srcu, učenici su učestalo razgovarali zavičajnim govorom, koji je već pomalo zaboravljen među mlađim učenicima. Jedna od projektnih aktivnosti, koja je izazvala oduševljenje učenika, bila je izraditi zavičajnu slovaricu. Tražeći riječi naučili su puno toga o životu svojih djedova i baka. Zaključili su kako se neke riječi više i ne koriste, i kako pojedini predmeti (skandalet, muškadur, i sl.) uopće više ne postoje.
Naučili su i himnu projekta Lipi naš ča, čija je autorica učiteljica razredne nastve Sandra Podrug koja je ujedno uz Jagodu Čopac i autorica ovog projekta. Učenicima je bilo drago upoznati književnika Nađana Dumančića kojeg su slušali putem videokonferencije. Uoči Božića prisjetili su se starih božićnih običaja i zavičajnih riječi vezanih uz ovaj blagdan. Putem videokonferencije su odigrali božićni kviz u kojem su zajedno s vršnjacima prepoznavali zavičajne riječi vezane uz božićno vrijeme i običaje.
Također su učili pjesme na čakavici, plesali plesove i igrali igre. Na završnoj videokonferenciji predstavili su svoje mjesto koristeći zavičajni govor, te su odigrali završni kviz i naučili puno toga o običajima i igrama ostalih učenika sudionika u projektu.
Drugi nagrađeni projekt, pod nazivom “Tradicionalna kuharica”, čija je autorica Anamarija Radovanović, učiteljica bio im je posebno zanimljiv. U projektu su sudjelovali njihovi vršnjaci iz Pupnata i Metkovića. Tijekom rada na projektu istraživali su jela koja su bila najzastupljenija na trpezama njihovih baka i djedova. Osim jela istražili su i zdrave slastice i ljekove iz prirode. Najučestaliji mediji iz kojih su učenici prikupljali informacije bili su djedovi i bake.
Saznali su da se nekada davno nije odlazilo u trgovinu nekoliko puta dnevno kao danas već se hrana prikupljala u vrtovima i hranilo se domaćim životinjama. Učenici su svako istraženo jelo fotografirali, te napisali način prigotovljavanja. Saznali su kako se je nekada davno šećer zamjenjivao medom ili suhim smokvama te su ljudi iskuhavali mošt kako bi dobili slatku tekućinu zvanu varenik. Varenikom su se prije svega radili kolači, zaslađivali šugovi i sl. Nije bilo hamburgera, pizza, CocaCole i sličnih nezdravih namirnica.
Umjesto biljnog ulja korištena je domaća svinjska mast a maslinovo ulje je bilo neizostavni dio svakodnevnog menija. Od baka su saznali da su ljudi prije bili puno izdržljiviji nego danas. Učenici su zaključili da je to možda bilo zbog zdrave prehrane. Sve prikupljene recepte objedinili su u digitalnu knjigu koja će poslužiti učenicima kao vodič zdrave prehrane dok su vršnjaci iz Metkovića, zajedno s učiteljicom Sandrom Šutalo, tiskali kuharicu te im poslali primjarak kako bi oni probali njihove recepte.
Treći projekt pod nazivom “Mathematics unites (Matematika ujedinjuje)” koji je ujedno i europski projekt, učenici su učili su matematiku na otvorenome, proslavili Novu godinu kroz matematiku, naučili kodirati i izrađivati matematičke igre i još mnogobrojne matematičke aktivnosti. Tijekom rada koristili su različite digitalne alate i aplikacije koje su im pomogli pri rješavanju zadataka. Naučili su kako je matematika u svemu, u svemiru, od galaksija do školjki, skrivena je matematička formula. Matematika je izvrstan alat za razumijevanje prirode. Matematika ujedinjuje kako bi naznačila da postoji zajednički jezik koji svi imamo i zajednički predmet u kojem možemo pronaći jedni druge. Matematika je posvuda u našem svakodnevnom životu i međuljudskim odnosima, u slikarstvu, glazbi, sportu, bolnici, kuhinji, tržnici, pikniku, tehnici, vojsci, poljoprivredi. Dakle, matematika nas spaja s prirodom.
U četvrtom, također eurupskom projektu pod nazivom “Cultural heritage detectives (Detektivi kulturne baštine)” učenici su istraživali kulturnu baštinu i obrađivali:
- Tradicionalne pjesme, igre, plesovi, običaji, svečanosti
- Poznate ljude domovine
- Znamenitosti
- Spomenike i događaje
- Muzeje
- Korištenje tehnologije / tradicionalan način rada, moderan način rada
Tijekom rada na projektu koristili su različite metode i oblike rada. Učenici su istraživali kulturno blago zavičaja i prezentirali svoja saznanja unutar škole te na platformi sa ostalim učenicima sudionicima u projektu. I ove godine planiraju nastaviti rad na projektima “Čakavica u srcu 2” i “Tradicionana kuharica 2”. Pristigle oznake kvalitete kruna su cjelogodišnjeg rada na projektima te poticaj učenicima i učiteljici za daljnji rad i suradnju.