Zamislimo da dijete u sebi nosi spremnik emocija. Kao što automobil pokreće gorivo, tako i djeca trebaju gorivo iz svojih emocionalnih spremnika.
Za sadržaj spremnika su odgovorni roditelji. Dakle, roditelji pune i prazne spremnik, svjesno ili nesvjesno, a pune ga bezuvjetnom ljubavlju. Bezuvjetna ljubav je potpuna ljubav kojom dijete prihvaćamo i potvrđujemo onakvim kakvo jest, a ne zbog onoga što radi.
Ukoliko je djetetov spremnik pun, dijete se osjeća voljeno i zadovoljno, ali u slučaju da je spremnik prazan, dijete će to pokazati svojim neprimjerenim ponašanjem. Glavnina lošeg ponašanja u djece potaknuta je čežnjom za ispunjenjem emocionalnog spremnika.
Ako djeca osjećaju da ih roditelji iskreno i bezuvjetno vole, lakše ih je odgajati i usmjeravati na svim područjima života.
Emocionalni spremnik djeteta je potrebno održavati stalno punim kako bi se dijete razvilo u odgovornu i zrelu odraslu osobu.
Svako dijete ima jedan glavni, odnosno, primarni jezik ljubavi, način na koji najbolje razumije ljubav roditelja.
Malo djece osjeća da ih roditelji bezuvjetno vole i da im je stalo do njih bez obzira na sve. Glavni je razlog u tome što malo roditelja zna kako svoju ljubav prenijeti do srca svoje djece (napuniti emocionalni spremnik).
Neki roditelji pretpostavljaju da ako vole svoju djecu, djeca će to osjetiti, dok drugi smatraju da je dovoljno reći 'volim te'. Nažalost, to nije istina.
Dr. Gary Chapman i dr. Ross Campbell u svojoj knjizi 'Pet jezika ljubavi djece' napominju da roditelji mogu zadovoljiti najdublju emocionalnu potrebu djeteta za ljubavlju ukoliko nauče govoriti pet jezika ljubavi.
Većina djece ima jedan primarni jezik ljubavi koji govori 'glasnije' od ostalih. Na vama je samo da otkrijete koji je primarni jezik vašeg djeteta.
Da bismo vam pomogli u otkrivanju navodimo vam jezike ljubavi navedene u knjizi 'Pet jezika ljubavi':
- Tjelesni dodir – sva djeca imaju potrebu za fizičkim dodirom. Djeca koja govore jezik ljubavi tjelesnog dodira trebaju zagrljaje i poljupce odraslih kako bi osjetila istinu u riječima 'volim te'.
- Izražavanje priznanja – riječi pohvale i ohrabrivanja imaju izrazito pozitivan učinak na djecu.
- Kvalitetno vrijeme – najvažniji faktor kod kvalitetnog vremena nije to što radite nego činjenica da to radite zajedno.
- Darovi – darove treba davati kao izraz ljubavi kako ih djeca ne bi primala kao 'nešto što se očekuje', već da u njima pročita izraze vaše ljubavi.
- Djela služenja – krajnji cilj koji djela služenja imaju za djecu je da im pomognu izrasti u zrele odrasle osobe koje će biti u stanju drugima izraziti ljubav čineći djela služenja.