Priča o broju π stara je oko 4.000 godina. Počela je u doba antike, kada se pojavila potreba izmjeriti duljinu kružne linije i nastavlja se sve do danas. Međunarodni Dan broja Pi, u čast jednom od svjetski najpoznatijih matematičkih simbola, tradicionalno se obilježava svakog 14. ožujka u 1 sat i 59 minuta, jer tako i datum i vrijeme daju prvih šest znamenaka broja Pi (3,14159) po američkom formatu za datume.
Tako su se vukovarski gimnazijalci minutu prije 2 sata (poslijepodne tj. p.m) putem svojih mobilnih uređaja ulogirali na online aplikaciju Kahoot.it i odigrali kviz projeciran u holu škole. Kviz se sastojao od nekoliko općih pitanja poput: Kojim simbolom se predstavlja broj Pi, Što znači kada kažemo da je Pi iracionalan broj, Može li se Pi predstaviti kao razlomak, Pod kojim još nazivima je broj Pi poznat, Koji je poznati fizičar i matematičar rođen na dan broja Pi 1879.godine, Koji je operativni sustav 14.03.1994. postavio temelje razvoja open-source sustava i pitanja za promišljanje poput: izbaci uljeza- vic keks, jaffa keks, rajčica i kubeti, Koliko sati je trebalo Eniacu da 1949.godine izračuna 2037 decimala broja Pi, Koliko nula ima među prvom 31 decimalom broja Pi…..Preko 10 pitanja učenici su rješavali sa osmjehom na licu i pokazali zavidno znanje iz područja informatike, matematike i fizike. Profesorice Sanja Pavlović Šijanović (informatika), Suzana Osička (matematika) i Karolina Dvojković (fizika) bile su ispomoć (tzv. „joker iz rukava“).
Nakon svakog pitanja uslijedio je točan odgovor na postavljeno pitanje uz detaljno obrazloženje i uz niz dodatnih informacija. Na taj smo način kroz nepunih 30 minuta uspjeli napraviti korelaciju tri zahtjevna predmeta i proširiti znanje svojih učenika metodom koja je izazvala zadovoljstvo i lakoću usvajanja novih činjenica. Dobili smo i pobjednike koji su nagrađeni simboličnim nagradama poput majica sa logotipom škole i matematičkih knjiga, a kako bi svečanost dodjele nagrade bila veća, najuspješnijima darove je uručio ravnatelj škole prof. Davor Šijanović.
Naravno, nakon svakog „mukotrpnog“ rada slijedi vrijeme opuštanja.
Znaju naši učenici povijesnu činjenicu da je prvi čovjek koji je odlučio proslaviti dan broja Pi, fizičar Larry Shaw 1988. godine u društvu nekolicine kolega promarširao kružnom dvoranom u muzeju Exploratorium u San Franciscu pri čemu su jeli ukusne voćne torte, a koju godinu kasnije pizze – jedino je bitno bilo da su servirane porcije kružnog oblika. Hol naše škole ne sliči spomenutom muzeju (iako smo ga ukrasili učeničkim plakatima rađenima na satu likovne umjetnosti uz pomoć profesorice Marije Mikulić Bošnjak, na temu broja Pi kroz srednjovjekovnu umjetnost) ali smo i mi, naše druženje, priveli kraju uz poslastice poput pita, keksa i slanih krekera koji su, više-manje, bili kružnog oblika.
I naravno na kraju kako bi struktura i ovako neformalnog sata bila zadovoljena, uslijedila je domaća zadaća za sve koje je ova tema zaintrigirala. Prigodna mozgalica o broju Pi s obzirom da smo u Tjednu mozga koji se ove godine obilježava od 14. do 20. ožujka:
Pokušajmo igrajući se, eksperimentalno odrediti broj Pi: pribor potreban za igru je prazan list papira A3 i kutija šibica. Na papiru treba izvući niz paralelnih pravaca razmaknutih za duljinu šibice, potom s visine od oko 40-tak cm baciti šibice i prebrojiti koliko šibica siječe neki od pravaca. (radi veće točnosti bacanje bi bilo dobro ponoviti nekoliko puta) i za kraj potrebno je podijeliti udvostručeni broj svih šibica koje smo bacili sa ukupnom brojem šibica koje su presjekle pravce. Rješenje (približno) je Pi.
2*broj svih šibica/broj svih šibica koje sijeku pravce≈π
Jedan školski sat bio je dovoljan da potvrdimo istinitost poznate izreke: “Mašta je puno važnija od znanja. Može se sve znati, ali ništa ne napraviti, dok se sa malo mašte može napraviti sve.”(A.Einstein)