Publika i autorstvo
- Tko je kreirao ovu poruku i s kojom svrhom?
- Tko je ciljana publika?
- Tko je platio za tu poruku?
- Tko bi mogao imati koristi od te poruke?
- Koga bi ona na bilo koji način mogla oštetiti?
- Zašto bi ta poruka mogla biti važna pojedincu?
- Koje bi radnje pri odgovaranju na poruku morao poduzeti pojedinac?
Poruke i značenje
- Koje se vrijednosti, ideje, informacije i stajališta ovdje prenose?
- Koje su informacije izostavljene iz poruke, a koje bi mogle biti važne?
- Koje su tehnike korištene i s kojim razlogom?
- Kako različiti ljudi mogu na drugačiji način interpretirati poruku?
- Na koji način pojedinac interpretira poruku i što može naučiti o samome sebi na temelju svoje reakcije ili interpretacije?
Prikaz u medijima i stvarnost
- Kada je poruka nastala?
- Na koji je način poslana publici?
- Radi li se o činjenici, mišljenju ili nečem trećem?
- Koliko je poruka pouzdana? Na temelju čega pojedinac to misli?
- Tko su izvori informacija, ideja i tvrdnji?
Odgovaranjem na navedena ključna pitanja, učitelji mogu zajedno s djecom analizirati medijske sadržaje i tako poticati kritičko vrednovanje medija što je postalo iznimno važno za aktivno i odgovorno sudjelovanje u društvu. Ako se djecu od najranije dobi potiče da na ovakav način promišljaju o medijima, stvorit će se mudri i odgovorni medijski korisnici.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.