Natjecanje je organizirala društvena inicijativa EU Code week uz podršku Europske inicijative i Google-a pod punim nazivom Transformacija učenja: PBL (Project Based Learning – Učenje bazirano na projektima), programiranje i umjetna inteligencija za održivost i inkluziju. Radi se o inicijativi između Google-a i European Schoolnet-a koja je započela s MOOC-om, otvorenim online tečajem Computer science with Google (Računalne znanosti s Googleom) i nastavila se s EDU-hakatonom s Google-om — događajem na kojem su timovi edukatora iz različitih zemalja osmislili i razvili četiri inspirativna scenarija učenja usmjerena na:
- Inovativne pedagoške pristupe poučavanju programiranja
- Vizualno programiranje
- 3D, proširena stvarnost (AR) i virtualna stvarnost (VR)
- Umjetna inteligencija (AI)
Nakon izrade navedenih scenarija poučavanja, na natjecanje su se prijavila 104 tima iz 21 zemlje. Natjecanje je uspješno završilo 30 timova iz 12 zemalja. Tim škole sastavljen od učenica osmog razreda: Ivona Knežević, Karla Mihajlović, Petra Kulić i Mila Matošević, radio je na projektu Vizualnog programiranja pod nazivom “Heal the World”.
Djevojke su odabrale temu Ugrožene životinje. Korišten je pristup učenja temeljenog na problemima koji zahtijeva širi skup vještina rješavanja problema, poput brainstorminga za početak rješavanja problema, refleksije, artikulacije problema i rješenja, samoprocjene, vježbanja aktivnog slušanja i drugih komunikacijskih vještina što sve čini vještine potrebne današnjem tržištu rada. Projektno istraživanje započele su odabirom ključnih pitanja na koja su kasnije tražile odgovore i prezentirale ih u obliku Genially prezentacije u koju su umetnule i ostale digitalne radove koje su izradile. Na završnoj dodjeli nagrada, gdje su proglašene pobjednicama u svojoj kategoriji, predstavile su svoj rad u tri minute na engleskom jeziku i izmamile pljesak i oduševljenje svih prisutnih, a ovdje donosimo hrvatski prijevod njihovog izlaganja. Prema riječima stručnog ocjenjivačkog žirija, rad je odabran kao najbolji zbog inovativnog pristupa i iznimne kreativnosti.
Ključna pitanja na koja su željele pronaći odgovore su:
- Znate li postotak ugroženih životinjskih vrsta?
- Možete li zamisliti izumiranje ljudske vrste zajedno s vrstama životinja?
- Mislite li da će sve životinje izumrijeti u bliskoj budućnosti?
Istraživanjem literature, uglavnom na internetu, pronašle su odgovore na ta pitanja i predstavile ih korištenjem alata Genially. Naučile kako postoji globalna organizacija za zaštitu divljih životinja, identificirale najugroženije životinje i istražile regije svijeta gdje su najviše ugrožene. Također su proučavale aktivnosti najpoznatije klimatske aktivistice našeg vremena, Grete Thunberg.
Otkrile su postojanje Crvene liste ugroženih vrsta kao najkompletnijeg izvora informacija o globalnom statusu očuvanja životinja, gljiva i biljnih vrsta. Istraživale su najčešće razloge izumiranja životinja. Koristeći alat za umjetnu inteligenciju “Eksperimenti s Googleom – Filter utjecaja klimatskih promjena”, istraživale su kako bi porast temperature mogao utjecati na nestanak određenih životinjskih vrsta. Posebno su istraživale ugrožene životinje u Europi i našoj zemlji, Hrvatskoj, za koje su stvorile plakat (Canva), video (Canva) i kviz (Wordwall).
Sve su sažele umnom mapom (Bubble.us), a na kraju su programirale igru u Scratchu simbolično nazvanu “Spasi medvjede”. Također su dale nekoliko savjeta o tome što svatko od nas može učiniti kako bi izliječili svijet.
Zaključno, smatraju da su nastavak istraživanja, podizanje svijesti i globalna suradnja ključni za suočavanje s prijetnjama s kojima se životinje suočavaju te osiguravanje pozitivnijeg izgleda za biološku raznolikost. Vjeruju da ovim projektom se može utjecati na povećanje globalne svijesti o važnosti biološke raznolikosti i prijetnjama s kojima se suočavaju različite vrste životinja jer obrazovanje može dovesti do veće javne podrške svima koji ulažu napore za očuvanje životinja.”
Rad se može pogledati na poveznici.