Što su Cochrane sustavni pregledi? Cochrane sustavni pregledisu vrsta sustavnih pregleda literature o zdravlju čovjeka i zdravstvenim politikama, koji su međunarodno prepoznati kao najviši standard informacija o srkbi utemeljenoj na dokazima. Oni istražuju učinke različitih intervencija (postupaka) u zdravstvu čija je svrha sprječavanje, liječenje i rehabilitacija bolesti. Također daju procjen točnosti dijagnostičkih pretraga za određenu bolest kod određenih skupina pacijenata i u određenim uvjetima. Objavljuju se na internetu u Cochrane knjižnici. Više o Cochrane sustavnim pregledima proičitajte na adresi http://www.cochrane.org/hr/what-is-cochrane-evidence.
Dosadašnje spoznaje o učinku elektroničkih pomagala
Nove tehnologije koje su vrlo dostupne mladim ljudima, kao što su mobiteli i elektronička računala, često imaju osobine koje olakšavaju njihovu uporabu korisnicima koji imaju oštećenje vida ili neka druga oštećenja. Obitelj i nastavnici su zamijetili da djeca i mladi koriste funkciju povećala da povećaju tekst ili slike te često koriste ta sredstva u neovisnom pronalasku informacija. Elektronički uređaji su također društveno prihvatljiviji djeci i mladima koji se često boje izdvajati od vršnjaka kada se koriste nekim nezgrapnim pomagalom za vid.
Potrebno je provesti istraživanje da bi se otkrilo mogu li doista djeca i mladi slabog vida uspješno rabiti te 'pomoćne tehnologije' u školi i kod kuće, i da li te tehnologije poboljšavanju njihovo sudjelovanje u obrazovanju. Elektronička pomagala bi trebala omogućiti mladoj osobi samostalnije čitanje, brže i točnije nego bez pomagala te bi trebalo biti lako te uređaje prenositi iz jedne učionice u drugu. Učestalost korištenja elektroničke tehnologije u svakodnevici također je dobar pokazatelj da li je mladež prihvaća.
Ovaj Cochrane sustavni pregled ocijenio je učinak pomoćnih tehnologija na čitanje, obrazovne ishode i kvalitetu života slabovidne djece i mladih. Pretražena je objavljena literaturu i registri kliničkih pokusa. Nije pronađeno niti jedno visoko-kvalitetno istraživanje na tu temu. Mogući razlozi su ti što su te tehnologije još uvijek nove te zato što se tradicionalna istraživanja vode kao 'prije /poslije' studije, a ne tako da se sudionici nasumično rasporede u skupine, što je najbolji način osiguravanja da se bilo koji učinak poveže s terapijom, a ne s drugim čimbenicima.
Procjenjuje se da diljem svijeta postoji tri milijuna slabovidne djece i mladih. Obiteljima i zdravstvenim i obrazovnim ustanovama trebaju visoko-kvalitetni dokazi da bi lakše izabrali pomoćne tehnologije za slabovidno dijete ili mladu osobu. Buduća istraživanja bi trebala mjeriti funkcionalne ishode, kao što su točnost čitanja, razumijevanje i brzina čitanja, kao i učinak pomoćnih tehnologija na samostalno učenje i kvalitetu života te ishode važne za obitelji i nastavnike.