Posjet OŠ dr. Vinka Žganca bila je izvrsna prilika ne samo za popularizaciju obrazovnih programa Industrijske strojarske škole već i za promociju izvanučioničke nastave te eTwinning i Erasmus+ projekata koji se provode u Školi. Zahvaljujući izvrsnoj organizaciji domaćinima OŠ dr. Vinka Žganca, osim učenika završnih razreda škole domaćina, interaktivno izlaganje voditeljice praktične nastave Industrijske strojarske škole Kristinke Lemaić i nastavnika strojarske skupine nastanih predmeta Josipa Filića, pratili su i učenici OŠ Žitnjak.
Za razliku od mnogih strukovnih škola Industrijska strojarska škola učenicima postaje sve atraktivnija. O velikom zadovoljstvu učenjem i poučavanjem u Školi najbolje govori podatak da Škola već četiri godine za redom u potpunosti popunjava upisne kvote za sve obrazovne programe koje nudi. Industrijska strojarska škola obrazuje učenike za zanimanja Obrazovnog sektora Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija: bravar, instalater grijanja i klimatizacije, tokar, autolimar, alatničar, CNC operater i tehnički crtač. Zanimanja su to koju su mahom deficitarna, stipendirana, lakozapošljiva, gospodarski perspektivna i cijenjena u svijetu rada.
Učenicima završnih razreda OŠ dr. Vinka Žganca i OŠ Žitnjak prikazana je animacija dobrodošlice te video opis zanimanja. Osmaši su mogli čuti mnoge korisne informacije o radu Industrijske strojarske škole te su zaključili da se u Školi neprestano ukazuje na važnost cjeloživotnog učenja kako bi se učenici što bolje mogli prilagoditi potrebama svijeta rada u koji ulaze već tijekom prve godine obrazovanja. Kontinuirano se radi na unapređivanju nastave i pružanju novih mogućnosti usavršavanja za učenike i nastavnike, a značajan doprinos tome daju Erasmus+ projekti i sudjelovanje u međunarodnim eTwinning projektima.
Nastava u Industrijskoj strojarskoj školi tijekom cijele godine funkcionira na principu jedan tjedan praktične, potom tjedan teorijske nastave u okviru koje učenici prate općeobrazovne i stručne nastavne predmete. Trajanje praktične nastave različito je po pojedinom programu, no da je učenje u Industrijskoj strojarskoj školi doista temeljeno na radu pokazuju brojke od 900 sati praktične nastave u prvom i drugom razredu većine programa dok učenici trećih završnih razreda ostvaruju 700 sati praktične nastave. Najbolji je to način da učenici budu zadovoljni praksom i da se uvjere u istinitost izreke: „Reci mi i zaboravit ću. Pokaži mi i možda ću zapamtiti. Uključi me i razumjet ću.“
Osim u Hrvatskoj, učenici i nastavnici praktično uče tijekom Erasmus+ mobilnosti u drugim europskim zemljama čime im je pružena prilika za susrete na europskoj razini i međusobnu usporedbu vještina: različite metode rada, radno okruženje, te usporedbu ishoda učenja. Do sada su učenici i nastavnici dva put bili u Francuskoj i Sloveniji, a boravili su i u Irskoj, Malti, Litvi, Finskoj Danskoj i Španjolskoj. U tijeku je priprema Erasmus+ mobilnosti u Turskoj za 18 učenika u zanimanju instalater grijanja i klimatizacije čime će broj učenika, koji su od 2018. godine uključeni u Erasmus+ program, prijeći brojku od 100 sudionika.
Uspješno provođenje Erasmus programa u Industrijskoj strojarskoj školi, Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) nagradila je Erasmus akreditacijom u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja za programsko razdoblje do kraja 2027. godine. Erasmus akreditacija omogućuje: pojednostavljeni pristup financijskim sredstvima, proširenje partnerske mreže u inozemstvu, stalni izvor financiranja za ostvarivanje dugoročnih ciljeva Škole te poboljšanje kvalitete učenja i poučavanja. Nakon svake prakse u inozemstvu i sažimanja dojmova učenici zaključuju da Europu više ne gledaju istim očima. Europa im se nakon Erasmus iskustva čini dostupnijom, a svi profesionalni ciljevi i izazovi djeluju lakše ostvarivo što je dodatni plus za Erasmus+. Međunarodno iskustvo velika je prednost pri zapošljavanju i omogućuje svim sudionicima jačanje samopouzdanja u području vlastitog rada i napretka.
U određenom broju slučajeva učenici završnih razreda osnovnih škola upisuju strukovnu školu kao „drugi odabir“. Stare predrasude dovele su do toga da strukovno obrazovanje i osposobljavanje ima nisku privlačnost i ugled u društvu. Strukovno obrazovanje i osposobljavanje danas je inovativno, koristi moderne tehnologije te se njime stječu vještine koje su potrebne i tražene na tržištu rada. Bez strukovnih vještina nema nijednog modernog društva te svijet i život kakav poznajemo ne bi funkcionirao. Strukovne vještine prijeko su potrebne i zato su učenici Industrijske strojarske škole iznimno važni u svakodnevnom životu modernog društva.
“A što sad? Kamo nakon osnovne škole? Kako donijeti odluku o budućem zanimanju?”, samo su neka od pitanja koja si postavljaju učenici osmih razreda OŠ dr. Vinka Žganca i OŠ Žitnjak i njihovi roditelji. Kako bi i svi ostali učenici završnih razreda osnovnih škola Grada Zagreba i Zagrebačke županije imali dostupne informacije na jednom mjestu, nastavnici Industrijske strojarske škole Josip Filić, Kristinka Lemaić i Mate Sabol izradili su e-Knjigu nadajući se da će učenici i njihovi roditelji odgovore pronaći u e-Knjizi „Zašto upisati ISŠ?“.
Učenici ovdje mogu pogledati e-Knjigu. Cilj e-Knjige “Zašto upisati ISŠ?” promocija je i popularizacija Škole i strukovnog obrazovanja Obrazovnog sektora Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija te poticanje učenika završnih razreda osnovnih škola na upis u Industrijsku strojarsku školu, no autori e-Knjige smatraju da je e-Knjiga zanimljiva za cijelu Hrvatsku jer i mnoge druge srednje strukovne škole imaju iste obrazovne programe kao i zagrebačka Industrijska strojarska škola. Ova e-Knjiga nije namijenjena samo učenicima osmih razreda i njihovim roditeljima, već i nastavnicima, razrednicima i stručnim suradnicima u osnovnim školama. Koristeći animacije, video zapise, fotografije, križaljku, kviz i druge popularne igre poput igre memorije, e-Knjiga na interaktivan način pojašnjava i zorno pokazuje sve prednosti strukovnog obrazovanja. Korištenjem e-Knjige svi zainteresirani dobit će priliku vidjeti koje mogućnosti pruža strukovno obrazovanje, osobno se uvjeriti u atraktivnost strukovnih zanimanja i izvrsnost koju mogu dobiti u strukovnim školama pa tako i u zagrebačkoj Industrijskoj strojarskoj školi.
Bivši učenici Industrijske strojarske škole iz Zagreba brzo se zapošljavaju, često ostaju raditi u tvrtkama u kojima su obavljali praksu, odnosno naukovanje ili se zapošljavaju u obiteljskim poduzećima, ukoliko žele mogu se dalje obrazovati, a za svoj rad adekvatno su nagrađeni.
Nastavnici Industrijske strojarske škole imali su divnu i motiviranu publiku osmaša iz OŠ dr. Vinka Žganca i OŠ Žitnjak koji su imali izvrsne rezultate u kvizu s pitanjima o Školi. Evidentno je da je interaktivnim izlaganjem povećan društveni ugled zanimanja za koja se učenici obrazuju u Industrijskoj strojarskoj školi.