Učenici Srednje strukovne škole u Makarskoj u sklopu nastave iz Hrvatskog jezika i Povijesti sudjelovali su u edukativnom predavanju o pričama, legendama i predajama Makarskog primorja koju je vodio knjižničar Gradske knjižnice Makarska, aktivni sakupljač baštine te pisac , Marino Srzić. Ovaj događaj dio je šireg Erasmus+ projekta koji je usmjeren na suradnju s lokalnim institucijama i poticanju raznolikosti izvannastavnih aktivnosti te je ujedno i dio odobrenog projekta od starane Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije pod nazivom Riznica zavičaja koju provode profesorice Matea Maslać i Anita Zelić Tomaš.
Cilj posjeta knjižnici knjižnici bio je proširiti horizonte učenika kroz upoznavanje s bogatom baštinom područja iz kojeg dolaze. Knjižničar Marino Srzić, učenicima s učenicima je podijelio priče koje nisu samo ispričane već su i duboko ukorijenjene u povijest i tradiciju Makarskog primorja. Učenici su imali priliku čuti priče o vješticama, vukodlacima, morama, ali i predaje o etimologiji njihovih prezimena i toponimima mjesta iz kojih dolaze. Učenici su priče i zapisivali te će iste u drugoj fazi projekta snimiti storytelling metodom u obliku filma.
Osim stjecanja znanja o usmenoj književnosti i povijesnim prilikama koje su na istu utjecale, učenici su imali priliku razviti i druge vještine. Suradnja s lokalnim institucijama poput gradske knjižnice, pružila im je uvid u različite aspejte njihove zajednice.
Izvannastavne aktivnosti integrirane i povezne s temama predviđenim predmetnim kurikulumom imaju važnu ulogu u obrazovanju. Osiguravaju to da učenici nisu samo pasivni sudionici nastavnog procesa koji sjede u učionicama, već i aktivno sudjeluju u širem društvenom kontekstu. Na ovaj način obrazovni sustav postaje dinamičniji i prilagođeniji stvarnim potrebama učenika.
Ovaj posjet samo je jedan od mnogih koraka prema ostvarivanju ciljeva predviđenih našim Erasmus+ projektima. Njegova važnost ogleda se ne samo o stjecanju odgojno-obrazovnih ishoda predviđenih predmetnim kurikulumima nego osigurava to da obrazovanje u našoj pkoli postaje most koji povezuje različite svjetove i otvara vrata budućnosti obrazovanja s raznolikošću pristuoa kao ključnim elementom.
Ostvareni odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnog kurikuluma iz predmeta Hrvatski jezik:
- A.1.2. Učenik sluša u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
- B.1.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
- A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.
- A.4/5.2. Učenik se koristi različitim strategija učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja.
- D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
- A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.
- B.4.2. Suradnički uči i radi u timu.
- C.4.3. Učenik samostalno kritički procjenjuje proces, izvore i rezultate pretraživanja, odabire potrebne informacije.