Hrvatska je u 2022. godini službeno započela pregovore o pristupanju Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD). Kao zemlja pristupnica, Hrvatska se uključila u rad brojnih obrazovnih tijela te pritom prati relevantna istraživanja OECD-a. U nastavku predstavljamo prvo opsežnije istraživanje OECD-a vezano uz digitalizaciju ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Polazeći od pretpostavke da su ustanove za odgoj i obrazovanje prvi javni prostori u kojima djeca vrlo rano mogu razumjeti digitalnu tehnologiju, OECD-ovo izvješće usmjereno je mapiranju dobrih praksi praksi u osnaživanju djece vještinama koje bi ih zaštitile i pružile im sigurnost u digitalnom okruženju. Naime, digitalizacija transformira obrazovanje te društveni i ekonomski život, s implikacijama na djetinjstvo. Rani i predškolski odgoj i obrazovanje sa svojim velikim potencijalom oblikovanja ranog razvoja, učenja i dobrobiti djece, može igrati glavnu ulogu u rješavanju prilika i rizika koje digitalizacija donosi djeci mlađe dobi. Digitalizacija stvara i nove načine rada koji imaju potencijal dovesti do poboljšanja kvalitete rada s djecom u ovom sektoru. Ovo izvješće pruža pogled na izazove digitalizacije spomenutom području i moguće odgovore obrazovnih politika.
Rezultati izvješća temelje se na dvogodišnjem istraživanju odgojno-obrazovnih politika i praksi u 30 zemalja. Premda Republika Hrvatska nije sudjelovala u ovom istraživanju, njegovi rezultati će na relevantan način usmjeriti promišljanja dionika i donositelja odluka u pogledu digitalizacije ovoga sektora.
Međunarodni webinar na kojem će izvješće biti predstavljeno, zakazan je za utorak, 23. svibnja od 13:00 do 14:00 sati, a na poveznici u nastavku pronađite sve detalje kao i poveznicu za registraciju.
Izvješće je u cijelosti dostupno na mrežnim stranicama Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
Objava je dostupna i na mrežnim stranicama Nacionalne jedinice za Eurydice.