prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Prerano odrastanje djevojčica

Jeste li se i vi u djetinjstvu voljeli pretvarati da ste odrasli? Jeste li voljeli odijevati maminu i tatinu odjeću i obuću i tako se osjećali kao da ste ušli u svijet odraslih?
 

Danas djeca ne moraju nužno odijevati odjeću svojih roditelja da bi se osjećali starije, jer im trgovine s  dječjom konfekcijom nude odjeću koja je svojim izgledom ne samo namijenjena odraslima, već je i provokativna.
Pokušaji da dijete odjenete u dječju, nevinu i slatku odjeću, ravni su nemogućem jer na tržištu takve odjeće gotovo uopće nema. Modna industrija kao da želi djevojčice i mlade djevojke učiniti objektima. Odjeća koja im je na raspolaganju je preuska, s predubokim dekolteom, prekratka,  izazovna i „seksi“.

Trgovci ciljaju na dojam mladih djevojaka koje svoje uzore vide u mladim zvijezdama poput Hannah Montane, ne bi li uhvatili svoj dio kolača. Izuzetak nije ni industrija igračaka, koja je preplavila tržište sa seksualiziranim lutkicama naglašenih atributa, odjevenih poput porno-diva, a namijenjenim djevojčicama u dobi od četiri do šest godina.
Sve je raširenija i ponuda dekorativne kozmetike za najmlađe pa su djevojčicama namijenjena sjenila, lakovi za nokte, sjajila za usne, parfemi… U višim razredima osnovne škole normalno je da djevojčice bojaju kosu i da za izlaske nose visoke pete.
Roditelji sve teže odolijevaju molbama djevojčica pa kupuju takvu vrstu kozmetike jer „i druge cure u školu dolaze našminkane“.

Zašto je to tako?

Mediji su u novije doba postali lako dostupni i svakodnevno sveprisutni. Svim najnovijim dnevnim informacijama može se pristupiti gdjegod se nalazite, dovoljno je imati sa sobom mobilni uređaj s pristupom na Internet i sve informacije su vam na dlanu. Tako jedna osmogodišnjakinja s mobitelom u džepu zapravo ima pristup svim vrstama sadržaja – jednako lako dolazi do igrice s Winxicama i Playboya.


Svjedoci smo prevelike količine seksualnih sadržaja u filmovima, serijama, pa čak i u dnevnim novinama.  
Uloge muškarca i žene pod utjecajem medija postale su totalno iskrivljene. Odlikama „pravog“ muškarca se smatra agresivnost, snaga, grubost, pa se dječake u tom duhu i odgaja. Oni sami nastoje u doba puberteta izgledati kao „frajeri“ zbog čega su alkohol, cigarete, a u ekstremnijim slučajevima i droga sastavni dio njihove krize identiteta. 
 

Ženama se u pravilu poručuje da moraju biti seksi, poželjne, izazovne i nevjerojatno lijepe da bi imale uspješan i ispunjen život, pa onda ne čudi činjenica da se djevojčice i mlade djevojke fotografiraju u izazovnoj odjeći i izazovnim pozama i takve fotografije postavljaju na svoje Facebook profile ili razmjenjuju putem mobitela.


Takvi stereotipi šalju pogrešnu poruku našoj djeci o očekivanjima, vrijednostima i idealima. Kao posljedicu toga možemo vidjeti djevojčice koje bez ikakve kritičnosti i preispitivanja prihvaćaju nametnute stereotipove te ističu svoju seksualnost kako bi privukle mušku pažnju.