Osim redovnih rubrika u kojima izvještavaju o pjevačima, glumcima, trendovima i drugim temama ovi časopisi imaju i rubrike u kojima promoviraju određene proizvode, ali u pravilu bez jasnog navođenja da je riječ o oglasima.
Zadatak za učenike (40 minuta)
Cilj je ovog zadatka, namijenjenog učenicima 4. razreda osnovne škole, analizirati glavne modele prikrivenih oglasa u časopisima za mlade. Ishod je da će učenici znati prepoznati glavne rubrike u kojima se objavljuju oglasi te najčešće oblike prikrivenog oglašavanja u časopisima.
Odaberite jedno izdanje časopisa i umnožite za cijeli razred stranicu na kojoj ste primijetili takav tip oglasa. Primjere oglasa možete pronaći i na mrežnoj stranici mindovermedia.eu/hr. Podijelite tekst učenicima i zamolite ih da ga pročitaju, za što je potrebno 5 minuta. Nakon toga zamolite ih da se osvrnu na tekst koji su pročitali sa sljedećim pitanjima:
- Vidite li u njemu išta sporno?
- Tko je napisao tekst?
- Koji se proizvod spominje?
- Ako se možete poistovjetiti sa situacijom, kako biste reagirali i može li vas ovakav tekst potaknuti na kupnju?
- Ima li igdje na stranici rubrike oznake da je riječ o oglasu?
Nakon odgovora na sva pitanja potaknite među učenicima raspravu o tome koliko često inače nailaze na ovakve primjere te u kolikoj je mjeri opravdano da se ovakvo oglašavanje pojavljuje u časopisima koji su namijenjeni mladima.
Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Prikriveno oglašavanje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda
Vijest je izvorno objavljena na mrežnim stranicama Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.