Projekt traje 18 mjeseci i imao je dva temeljna cilja – razviti i primijeniti inovativne metode rada s ciljem poticanja kritičkog razmišljanja, kreativnosti, suradnje i komunikacije kod učenika i učitelja (tzv. 4C vještina) i osvijestiti važnost materijalne i nematerijalne kulturne baštine te pobliže istražiti europsku kulturnu baštinu. Projekt je financiran sredstvima Europske unije, a sve o projektu možete pratiti na mrežnoj stranici.
Sada već sa sigurnošću govore kako su ciljevi projekta zadovoljeni. Tijekom proteklih 17 mjeseci uspješno su odrađene čak tri grupne mobilnosti učenika i to u Grčku, Španjolsku i Italiju. Ukupno je sudjelovalo 18 učenika Matične škole Pazin i Područnih škola Lupoglava, Karojbe i Svetog Petra u Šumi. Izjave učenika su i više nego pozitivne.
- Hvala Vam što sam imala priliku sudjelovati u ovom projektu! Predivno iskustvo koje se ne zaboravlja!
- Želim da opet idemo na Erasmus.
- Mislila sam da su učenici iz Grčke i Italije drukčiji nego mi, a sad sam shvatila da se po mnogobrojnim stvarima povezujemo i sličimo.
- Prije nego što sam otputovala se nisam htjela upoznati s drugom djecom, no kada sam otišla sam se upoznala s njima i stekla nova prijateljstva.
- Još sam više otvorenija prema novim stvarima, ljudima ili nečemu drugome.
- Meni se čini da sam postao zreliji i odgovorniji. Kada smo bili u Španjolskoj trebali smo se brinuti o svojim stvarima i pozorno slušati učitelje. Tako da smo trebali primijeniti sve ono što su nas roditelji naučili.
Osim učenika, u mobilnostima u europske zemlje sudjelovali su i učitelji. Troje učitelja dobilo je priliku tjedan dana provesti u španjolskoj i grčkoj školi te na taj način upoznati njihov rad, a stečene metode pokušati primijeniti u vlastitom radu. Devetero djelatnika otputovalo je u Španjolsku, Portugal, Češku, Finsku, Island i Italiju kako bi pohađali strukturirane tečajeve. Teme tečajeva uključivale su razvoj 4C vještina, vizualne materijale kao načine poticanja 4C vještina, umjetnost, ples i muzikoterapiju, načine rada s učenicima s teškoćama, teme uspješnog rukovođenja školom te kulturu i prirodnu baštinu.
Bilo da se radi o pratnji učenika, praćenju rada u europskih školama ili sudjelovanju na strukturiranim tečajevima, izjave učitelja pokazuju zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu.
- Jako sam zadovoljna odabranim tečajem i organizacijom aktivnosti.
- Zahvalan sam na ovom iskustvu, spoznajama i što mi je tim škole omogućio da do ovoga dođe.
- Pomoću stečenih znanja i osvještavanja o važnosti kulturne baštine, nastojat ću učenicima približiti i objasniti im lokalnu baštinu kroz razne aktivnosti.
- Moja saznanja ću podijeliti s kolegama koji će dobiti nove ideje i unaprijediti svoj rad.
- Mogu iskoristiti vježbe u individualnom radu s djecom, pogotovo s djecom sa smanjenom pažnjom i djecom koja su impulzivna – tehnike smirivanja.
- Uvođenjem novih metoda u radu s učenicima radit ću na podizanju razine kritičkoga razmišljanja, suradnje, komunikacije i kreativnosti.
- Mijenjanjem različitih metoda rada, mogu lakše približiti nekakav nastavni sadržaj djeci koji će im pomoći u savladavanju ishoda. Također, stečeno iskustvo, u razgovoru s ostalim kolegama na tečaju mogu iskoristiti kao prijedlog u unapređenju rada škole.
- Postala sam svjesna vlastitih sposobnosti – organizacijskih i društvenih, razvila sam osjećaj da sam građanin svijeta, potvrdila sam vrijednost i kvalitetu vlastitog rada i rada kolega u mojoj ustanovi.
U svibnju 2024. godine Osnovna škola Vladimira Nazora Pazin ugostila je učenike i učitelje partnerskih škola. Evo što su učenicima i učiteljima poručili europski prijatelji.
- Everything was wonderful! We wish we could stay more!
- This was one of the best week in my life. Thanks to everyone for this experience.
- I really enjoyed this experience. All things we did this week were beautiful.
- This experience was very special for me. Everything was beautiful. I hope every person that I met in Erasmus will have the best life. Thanks to everyone. I’ll never forget you.
Provedena je većina aktivnosti planirana projektom te su u projekt uključeni i ostali učenici i učitelji, koji nisu nužno sudjelovali u mobilnostima. Aktivnosti su bile uključive za sve, a cijeli projekt transparentan. Ostatak od nekoliko aktivnosti planira se provesti do kraja projekta, odnosno sredine ožujka.
Iako sudjelovanje u Erasmus+ projektima zahtjeva dodatan angažman cijelog Erasmus+ tima škole, koji se najčešće ne valorizira u onolikoj mjeri u kojoj bi trebao, ipak se može zaključiti da se radi o hvalevrijednom programu koji omogućuje iskustveno učenje odgojno-obrazovnim djelatnicima, učenicima, ali i roditeljima. Erasmus+ nam donosi upravo to, učenje jedni od drugih, upoznavanje kulturnih sličnosti, ali i razlika, osvještavanje vrijednosti poput empatije, poštovanja, komunikacije i tolerancije, prihvaćanje drugačijeg i novog te nadilaženje vlastitih barijera.