Autor priručnika je nagrađivani direktor fotografije Mario Sablić, docent na Odsjeku snimanja zagrebačke Akademije dramske umjetnosti i predsjednik Hrvatske udruge filmskih snimatelja.
U teorijskom dijelu “Uvoda u filmski jezik”, uz niz primjera objašnjeni su filmski planovi, kompozicija slike te značaj i korištenje svjetla i boje u kreiranju audiovizualnog djela, odnosno fotografije.
Na kraju su i prijedlozi 9 vježbi za učenike. U svima njima, kamerom ili fotoaparatom, a to može biti i kamera mobitela, učenici trebaju snimiti zadane scene koristeći različite filmske planove i rakurse, različita kompozicijska pravila i igrati se bojama. Brošura bi učenicama trebala pomoći da bolje razumiju filmsku umjetnost, razviju vizualnu kulturu te da steknu osnovna znanja korištenja kamere, odnosno kadriranja i upotrebe alata poput boje, svjetla i likovne kompozicije.
Važnost ovakve edukacije potvrdili su i rezultati testiranja hrvatskih srednjoškolaca u sklopu međunarodnog projekta EduMediaTest, koje je u svibnju 2021. u Hrvatskoj provela Agencija za elektroničke medije uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja. Pomoću interaktivnog digitalnog alata za evaluaciju razine medijske pismenosti testirani su učenici u 15 srednjih škola diljem Hrvatske, a provjeravala su se njihova znanja i vještine u šest dimenzija medijske pismenosti (jezik, tehnologija, produkcija i distribucija, ideologija, doživljaj i estetika). Jedna od dimenzija u kojima su učenici postigli najslabije rezulate bila je dimenzija jezika, koja je uključivala i poznavanje i razumijevanje filmskog jezika.
Preuzmite priručnik ‘Uvod u filmski jezik’
Pozivaju se nastavnici koji na temelju ovih, ili drugih materijala organiziraju predavanje ili radionicu za svoje učenike, da prijave svoj događaj, kako bi bio uključen u Raspored događnja u sklopu Dana medijske pismenosti 2022.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.