Uredile su ga Ana Kirin, dipl. novinarka, glavna urednica portala medijskapismenost.hr, i Marina Knežević Barišić, dipl. novinarka, suradnica u odjelu komunikacija Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koristeći brojne već dostupne obrazovne materijale.
U uvodu je objašnjeno što je digitalni otisak i kako nastaje, za što se koriste naši podaci i tko ih prikuplja. Slijedi sedam aktivnosti koje se mogu provesti s učenicima u višim razredima osnovne ili u srednjim školama, a mnoge od njih uključuju gledanje kratkih videozapisa, ispunjavanje radnih listića, rad u parovima ili malim grupama te rasprave na razini cijelog razreda.
Kroz predložene aktivnosti učenici će utvrditi koje informacije smiju, a koje ne smiju dijeliti s različitim skupinama ljudi; osvijestiti stvaraju li svojim aktivnostima na internetu pozitivan ili negativan digitalni trag; otkriti što je sve uključeno u njihov digitalni trag; promisliti o objavljivanju tuđih fotografija; napraviti prijedlog obiteljskih pravila o dijeljenju informacija na internetu i društvenim mrežama; istražiti kako kompanije koriste naše osobne podatke do kojih dolaze putem interneta; te naučiti kako zaštititi svoju privatnost.
Aktivnosti su namijenjene prvenstveno učenicima viših razreda osnovne škole i srednjoškolcima, a učitelji neke od njih mogu prilagoditi i za mlađe učenike.
Preuzmite priručnik “Što internet zna o meni?”
Tekst je u potpunosti prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.