Napisali su ga stručnjaci iz Udruge “Suradnici u učenju” Lidija Kralj, Arjana Blažić, Helena Valečić, Sanja Janeš, Valentina Blašković, Nikolina Marinić, Kristina Slišurić, Darija Dasović, Vesna Majdandžić i Darko Rakić, a namijenjen je učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima, ravnateljima i ostalim stručnjacima u sustavu obrazovanja.
Priručnik pruža uvid u koncepte umjetne inteligencije, njene osnovne principe i primjene u kontekstu obrazovnog procesa, a zatim i istražuje etičke izazove, odnosno moralna pitanja i dileme koje proizlaze iz integracije umjetne inteligencije u obrazovni sustav.
Nakon ovih važnih informacija, objašnjenja i poziva na promišljanje i raspravu, slijede prijedlozi aktivnosti za rad s učenicima, koje se mogu upotrijebiti u radu s djecom starijom od 13 godina. Predložene aktivnosti omogućuju učiteljima uključivanje umjetne inteligencije u nastavu na načine koji potiču interaktivnost, kreativnost i suradnju među učenicima uz osvještavanje mogućih rizika te izazova koje umjetna inteligencija donosi u radu s djecom i mladima.
Na kraju, u poglavlju pod nazivom “Aktivnosti za učitelje” učitelji, nastavnici i drugi stručnjaci u obrazovanju mogu pronaći resurse i strategije za neke mogućnosti integriranja umjetne inteligencije u pedagoški rad.
Kao što stoji u uvodu, ovaj edukativni priručnik tek je prvi korak u svijet umjetne inteligencije za stručnjake u sustavu obrazovanja koji žele nadograditi svoje znanje i vještine, razumjeti mogućnosti i nedostatke umjetne inteligencije te je koristiti pedagoški primjereno, odgovorno i sigurno, ne gubeći iz vida najbolje interese djece i mladih.
Preuzmite edukativni priručnik “Umjetna inteligencija u obrazovanju”