prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Pristup introvertiranim učenicima

Znanstvena su istraživanja pokazala kako introvertirane osobe vole društvo jednako kao i ekstrovertirane, ali na drugačiji način obnavljaju i nadoknađuju svoju energiju. 

Kako bismo bolje razumjeli introvertirane učenike, potrebno je prvenstveno objasniti razliku između ekstrovertiranih i introvertiranih osoba. Uvriježeno je mišljenje kako su introvertirane osobe stidljive i povučene, izbjegavaju društvo i socijalizaciju s drugima.

Znanstvena su istraživanja pokazala kako introvertirane osobe vole društvo jednako kao i ekstrovertirane, ali na drugačiji način obnavljaju i nadoknađuju svoju energiju.

Dok introvertirane osobe svoju energiju nadoknađuju u svojevrsnom osamljivanju, ekstroverti isto nadoknađuju socijalizacijom, što naravno ne znači kako i oni ponekada ne trebaju vrijeme samo za sebe.

Pogreška je koja se često događa da nastavnici krivo protumače introvertirano ponašanje određenih učenika i zamijene njihovu šutljivost i nenametljivost kao neznanje ili nezainteresiranost za nastavu. Potrebno je prvenstveno znati razliku između učenika koji ima poteškoća u učenju i ponašanju od introvertiranog učenika. Introvertirani učenici nemaju previše izraženu potrebu za javljanjem, odgovaranjem na pitanja i iako najvjerojatnije znaju točan odgovor u tom procesu neće biti nametljivi niti će pokušati doći do izražaja. U takvim trenucima nastavnici ne bi trebali inzistirati na sudjelovanju introvertiranih učenika u nastavi jer to uzrokuje suprotan učinak.

Ako ste u mogućnosti, s vremena na vrijeme organizirajte „tihi rad“ u razredu za vrijeme kojeg će učenici u tišini raditi svoje zadatke. Učenici za to vrijeme mogu čitati, rješavati zadatke ili mogu to vrijeme iskoristiti za neki svoj osobni interes poput crtanja, pisanja, čitanja izborne literature u papirnatom ili digitalnom obliku. Na taj ćete način omogućiti introvertiranim učenicima vrijeme i tišinu koju mogu imati za sebe, a dobro će doći i ekstrovertiranim učenicima koji će u tišini i miru također moći sudjelovati u stvarima koje ih zanimaju.

Introvertirani učenici nemaju mnogo prijatelja, ne pripadaju popularnim grupama učenika i najčešće se druže s dvoje ili troje vršnjaka, sličnih interesa i karaktera. Poticanje i nagovaranje da se druže i s drugom djecom ili da pripadaju grupama učenika koje im osobno ne odgovaraju, također neće pozitivno utjecati na introvertiranu djecu. Ona će se sama na vlastitu inicijativu uključiti u društvo ako će osjetiti potrebu ili želju.

Grupni rad u kojem introvertirani učenici moraju sudjelovati na njih u većini situacija djeluje zastrašujuće i najčešće se u njemu ne osjećaju dobro. Nije uvijek moguće, ali kada god imate priliku umjesto grupnog rada, učenike podijelite u parove i neka na takav način rade na zadatcima ili projektu. Rad u paru smanjuje pritisak na introvertirane učenike, omogućuje im veću uključenost u ono što trebaju napraviti, a ujedno se potiče aktivno slušanje i bolje orijentiranje na cilj u interakciji s drugim učenikom.

U hrvatskim školama i razredima koji nerijetko imaju mnogo učenika, teško je postići individualizirani pristup svakom učeniku, ali s vremena na vrijeme nastavnici ga mogu pokušati primijeniti kako bi i introvertiranim učenicima olakšali užurbani i ponekada kaotični školski dan.

Izvor:

https://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Jung#Extraversion_and_Introversion

https://ideas.ted.com/how-to-teach-a-young-introvert/

https://www.edutopia.org/discussion/quiet-susan-cain-approaching-introverted-students