Učenici 1. b razreda, smjer komercijalist i učenici 2. a i 4. a razreda, smjer ekonomist su u sklopu obilježavanja dana štednje odradili radionicu “Proaktivnošću i odgovornim ponašanjem do pametne i mudre štednje”, na nastavnom satu Računovodstvo s nastavnicom Nadom Ratković, prof. mentor. Ovaj važan dan obilježen je u duhu jačanja financijske pismenosti, medijske pismenosti, digitalne pismenosti, jačanja poduzetničkog duha i ostvarenja zadanih odgojno-obrazovnih ishoda i očekivanja međupredmetnih tema.
Svjetski dan štednje obilježava se svake godine potkraj listopada u spomen na Prvi međunarodni kongres štedioničara održan 1924. u Milanu u povijesnome sjedištu banke Cassa di Risparmio. Sudionici kongresa usuglasili su se da je štednja prijeko potrebna za razvoj čovječanstva, za očuvanje postojećih resursa i promjenu načina njihove uporabe. Svjetski dan štednje organiziran za najšire svjetsko populariziranje i spoznaje. Širom svijeta monetarne vlasti tradicionalno ohrabruju banke da nagrade građane u vidu raznih pogodnosti, kako bi građani izvukli svoj novac iz “čarapa” i naučili se da štednjom sebi osiguraju bolji životni standard. U sklopu nastavnog predmeta Računovodstvo učenici 1. a razreda zanimanja komercijalist, učenici 2. a razreda i učenici 4. a razreda zanimanja ekonomist su kroz primjer dobre prakse korištenjem inovativnih metoda poučavanja u cilju podizanja svijesti o nužnosti štednje, s nastavnicom Nadom Ratković, prof. mentor, odradili financijsku radionicu “Proaktivnošću i odgovornim ponašanjem do pametne i mudre štednje“. Učenici su se složili s nastavnicom kako je danas nužno štedjeti “za bolje sutra”. Koristeći koncept obrnute učionice, učenici su kod kuće istražili banke i pronašli informacije o tome na koji način mogu štedjeti i/ili kako odgovorno raspolagati novcem koji su dobili ili sami uštedjeli. Svaki učenik je napravio uradak u kojem je opisao štednju i dao odgovor na pitanje zašto je važno štedjeti. Kao zaključak učenici su napisali da ukoliko sami sebe uspijemo kontrolirati i ograničiti potrošnju novca, kroz određeno vrijeme uštedjet ćemo određena sredstva. Na taj način će se zaštiti od nepotrebnih izdataka i kupiti određene stvari bez zaduživanja u obliku kredita ili kartica. Dakle, učenici su se složili da nije nemoguće neki iznos uštedjeti. Uvijek treba kreniti s malim iznosom novca. Ako svaki dan od džeparca u kasicu ubacimo samo 2 kune, tijekom godine dana uštedjet ćemo 730 kuna (100 Eura). Učenici su na satu predstavili radove na digitalnoj ploči Padlet.
Učenici su na radionici pokazali da znaju što je štednja, oročena štednja, kamatna stopa, iznos kamata, da znaju izračunavati iznos kamata na oročenu štednju, uspoređivali iznos kamata s obzirom na vremenski rok i iznos rentne uplate.
Učenici na ovaj način razvijaju nove strukovne i digitalne kompetencije i kritičko mišljenje o pametnoj i mudroj štednji. Kroz primjer dobre prakse korištenjem inovativnih metoda poučavanja ostvareni su zadani odgojno-obrazovni ishodi i očekivanja međupredmetnih tema.