Pokazalo se da ovakve aktivnosti omogućavaju najmlađim školarcima eksperimentiranje s različitim računalnim programima i elektroničkim komponentama. Na taj način ih se ohrabruje na razvijanje vlastite kreativnosti, računalnog razmišljanja, posebice vještine divergentnoga i lateralnoga mišljenja. Učenike se ovako dodatno potiče na traženje novih i drukčijih načina rješavanja zadataka. Prema novom kurikulumu Prirode i društva učenici trećih razreda trebali bi znati opisati različite primjere korištenja, prijenosa i pretvorbe energije na temelju vlastitih iskustava. U ostvarivanju ovog cilja, a u sklopu međunarodnog projekta “All digital week” za trećaše Osnovne škole Tučepi organizirana je radionica pod nazivom “Upalimo svjetlo!”. Radionica se sastojala od dvije aktivnosti koje uključuju korištenje tabletnih uređaja, ali i praktičan rad s elektroničkim komponentama.
1. Uvod u programiranje pomoću aplikacije Lightbot
Cilj prve aktivnosti je bio upoznati obrazovnu aplikaciju Lightbot koju je razvio Danny Yaroslavski. Pomoću nje, moguće je uvoditi učenike u osnovne koncepte programiranja kao što su: slaganje naredbi, procedura i petlji bez pisanja linija koda. Učenici su trebali navesti maloga robota da se kreće kroz labirint i putem pali svjetla. Učenici su slagali sličice koje predstavljaju naredbe za robota koji se tako mogao kretati naprijed, okretati se lijevo ili desno, skakati i paliti svjetla. Iz nivoa u nivo labirint i popis naredbi postajao je sve složeniji. Međutim, posao je bio olakšan time što su u svakom trenutku učenici mogli isprobati dio složenih naredbi i izvršiti izmjene koliko god je puta potrebno prije nego završe cijeli “program” za taj određeni zadatak.
2. Složimo strujni krug
Za drugu aktivnost učenicima je pripremljeno mnoštvo svjetlećih dioda (LED), žica sa krokodil štipaljkama i gumbastih baterija s držačima i micro:bit mikroračunala koja su služila za izvor i prijenos električne energije. LED diode emitiraju svjetlost kad se kroz njih propusti struja. Učenici su tako imali priliku upoznati se s pojmom i funkcijom strujnog kruga, samostalno ga složiti. Tom prilikom su upoznali zgodan primjer korisnog djelovanja električne energije koja se u LED diodama pretvara samo u svjetlosnu, a ne i u toplinsku kao što je to slučaj s “običnim” žaruljama. Učenici su bili oduševljeni aktivnostima. Svi su vrlo aktivno sudjelovali u radu i jedni drugima pomagali i bodrili se međusobno. Kada bi netko u razredu uspješno isprogramirao Lightbot robota i upalio sva svjetla na svojemu putu ili kad bi neki od učenika uspješno složio strujni krug razredom bi se prolomili uzvici oduševljenja i ponosa. Svi su učenici redom bili žalosni kada je došlo vrijeme rastanka i nikako im nije bilo jasno kako su tako brzo prošla dva školska sata. Svi učenici su istaknuli kako im je sada puno jasnije zašto je važno stalno provjeravati točnost svoga uratka i koja je razlika između prijenosa i pretvorbe energije. Rekli su i kako jedva čekaju novu radionicu i nove elektroničke igračke i zadatke.