prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Projekt BIOKOM4YOU – osnaživanje učenika kroz svijet financija i komunikacija

U suvremenom društvu financijska pismenost postaje ključna kompetencija koja omogućuje mladima snalaženje u svakodnevnim ekonomskim izazovima i donošenje odgovornih financijskih odluka.

Prepoznajući tu važnost, Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar tijekom školske godine 2024./2025. provela je projekt BIOKOM4YOU, osmišljen kako bi učenicima drugog i trećeg razreda obrazovnog programa ekonomist omogućio stjecanje praktičnih znanja i vještina iz područja bankarstva, osiguranja i poslovnih komunikacija.

Voditeljice projekta, nastavnice ekonomske grupe predmeta Aleksandra Hohnjec, mag. oec. i Gorica Risović, dipl. oec., kreirale su raznolike aktivnosti usmjerene na iskustveno učenje, potičući učenike na aktivno sudjelovanje, kritičko promišljanje i razvoj profesionalnih vještina.

Projekt BIOKOM4YOU okupio je učenike trećeg razreda koji pohađaju predmet Bankarstvo i osiguranje te učenike drugog razreda unutar predmeta Poslovne komunikacije. Kroz niz interaktivnih radionica, simulacija i rasprava, učenici su imali priliku usavršiti svoja znanja o financijskim proizvodima i vježbati komunikacijske i prezentacijske vještine. Ključni cilj projekta bio je osnažiti učenike za samostalno donošenje financijskih odluka i pripremiti ih za izazove koji ih očekuju u profesionalnom okruženju.

Tijekom razdoblja od listopada 2024. do ožujka 2025., učenici su sudjelovali u nizu aktivnosti koje su im omogućile praktično usvajanje znanja o financijskim procesima. Jedna od značajnijih radionica obuhvaćala je interaktivno popunjavanje platnih naloga u okviru teme Platni promet, gdje su učenici učili pravilno ispunjavati obrasce HUB 3 i HUB 3A. Posebno zanimanje izazvala je debata na temu “Bolje je plaćati karticom nego gotovinom”, kroz koju su učenici argumentirano raspravljali o prednostima i nedostacima različitih načina plaćanja, razvijajući pritom sposobnost logičkog zaključivanja i iznošenja stavova.

Jedna od najdinamičnijih aktivnosti bila je igra uloga u kojoj su učenici preuzimali uloge bankara i klijenata te kroz simulaciju učili o procesima otvaranja tekućeg i žiro računa, davanja punomoći, dopuštenog prekoračenja i zatvaranja računa. Ova aktivnost omogućila im je razumijevanje odnosa između banke i klijenata te važnosti financijske odgovornosti. Nadalje, kroz Kahoot kviz pod nazivom “Financijska pismenost – tekući račun i žiroračun”, učenici su na interaktivan način provjerili i učvrstili stečeno znanje o bankovnim uslugama.

Posebnu pozornost privuklo je predavanje “Finfluenceri i svijet financija”, koje je učenicima pružilo priliku za kritičko promišljanje o utjecaju financijskih influencera na potrošačke navike i donošenje financijskih odluka. Ova je tema bila iznimno relevantna za mlade koji su svakodnevno izloženi različitim digitalnim sadržajima o financijama a cilj predavanja bio je razviti njihovu sposobnost analitičkog promišljanja i donošenja informiranih odluka.

Evaluacija projekta provedena na kraju aktivnosti pokazala je visok stupanj zadovoljstva učenika koji su istaknuli kako su stekli korisna i primjenjiva znanja te razvili vještine koje će im biti od koristi u daljnjem obrazovanju i profesionalnom životu. Istaknuli su kako su im interaktivne metode poučavanja bile posebno zanimljive te da su im omogućile bolje razumijevanje financijskih pojmova kroz praksu.

Rezultati projekta predstavljeni su putem panoa u školi, objavljivani na školskim mrežnim stranicama, uključeni u članak školskog ljetopisa te podijeljeni putem društvenih mreža i drugih internetskih platformi. Ovaj projekt nije samo unaprijedio financijsku pismenost učenika, već ih je i osnažio za proaktivno djelovanje u poslovnom svijetu, potaknuvši ih na razmišljanje o budućim profesionalnim izazovima.

Projekt BIOKOM4YOU dokazao je da iskustveno učenje, interaktivne metode i timski rad mogu značajno doprinijeti razumijevanju financijskih koncepata i razvoju ključnih kompetencija potrebnih za uspjeh u poslovnom svijetu. Ovaj projekt ostavio je snažan trag u obrazovanju učenika te postavio temelje za daljnje unaprjeđenje sličnih edukativnih inicijativa. U vremenu kada financijska pismenost postaje nužnost, ovakvi projekti predstavljaju vrijedne korake prema osnaživanju mladih za budućnost.

Priloženi dokumenti