prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Projekt “Food Educators”

Jedan od glavnih zadataka projekta bio je proučavanje nutritivnih deklaracija na prehrambenim proizvodima. Učenici Tehničke škole Ruđera Boškovića Vinkovci su se bavili analizom sastava hrane, upoznajući se s ključnim informacijama poput kalorijske vrijednosti, udjela šećera, soli, masnoća, vlakana i proteina.

Projekt “Food Educators” provodi se u Republici Hrvatskoj s ciljem jačanja svijesti o važnosti zdrave i održive prehrane te razvijanja odgovornog odnosa prema hrani kod mladih. Ovaj inovativni projekt uključuje škole, nastavnike i učenike, promovirajući interdisciplinarni pristup koji spaja prehrambenu edukaciju s područjima poput biologije, kemije, matematike, geografije i ekonomije. Kroz raznovrsne aktivnosti, sudionici istražuju kako hrana utječe na ljudsko zdravlje, okoliš i društvo, s posebnim naglaskom na održivost, smanjenje otpada te važnost lokalno uzgojenih namirnica.

Jedan od glavnih zadataka projekta bio je proučavanje nutritivnih deklaracija na prehrambenim proizvodima. Učenici su se bavili analizom sastava hrane, upoznajući se s ključnim informacijama poput kalorijske vrijednosti, udjela šećera, soli, masnoća, vlakana i proteina. Ova aktivnost potaknula ih je na kritičko razmišljanje o prehrambenim navikama, prepoznavanje kvalitete proizvoda i važnosti uravnotežene prehrane. Pored toga, učenici su istraživali i oznake na proizvodima poput “zdrava hrana”, “bez glutena” i “laktoza free”. Učili su kako prepoznati certificirane oznake, razumjeti njihovo značenje i razlikovati stvarne nutritivne prednosti od marketinških trikova, čime su razvijali vještine analize i informiranog odabira hrane.

Analizirajući proizvode prilagođene posebnim prehrambenim potrebama, učenici su stekli dublje razumijevanje prehrambenih izazova osoba s intolerancijama ili specifičnim dijetama, poput onih bez glutena ili bez laktoze. Aktivnosti su ih potaknule na diskusiju o važnosti inkluzivnosti u prehrambenoj industriji i dostupnosti kvalitetnih opcija za sve.

Sudjelovanje u projektu “Food Educators” nije samo obogatilo učenike znanjem već ih je i motiviralo da promišljaju o vlastitim prehrambenim navikama i načinu na koji se hrane može uskladiti s načelima zdravlja, održivosti i etičnosti. Na kraju, učenici su stekli vrijedne vještine za cijeli život – od sposobnosti kritičkog čitanja etiketa do svijesti o važnosti osobnih izbora za vlastito zdravlje i okoliš. Projekt ih je potaknuo da postanu ambasadori zdravih i održivih prehrambenih navika u svojim zajednicama, pridonoseći tako boljoj budućnosti za sve.