prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Projekt “From AI to A+”

Učenici OŠ Sesvetski Kraljevec sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu From “AI to A+”.

U projektu je sudjelovalo osam partnerskih škola iz Hrvatske, Španjolske, Gruzije, Rumunjske i Grčke. Učenici su učili o održivom razvoju koristeći alate umjetne inteligencije za istraživanje teme, prezentaciju i igrifikaciju. Ciljevi projeka su bili: razumijevanje i prihvaćanje umjetne inteligencije, etička pitanja vezana uz korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju, razumijevanje i primjena održivih praksi u školama, razvijanje interesa za europske jezike i kulturnu raznolikost, razvijanje ključnih kompetencija kao što su višejezičnost, digitalne kompetencije, kulturna svijest i izražavanje, osobni i društveni razvoj te učenje kako učiti.

Učenici su istraživali i učili o kulturnoj, klimatskoj i socijalnoj održivosti, istovremeno istražujući i ocjenjujući funkcionalnost i pristupačnost alata umjetne inteligencije. Koristili su alate kao što su Canva Text to Image za izradu loga projekta, Google Earth za kolaborativnu prezentaciju kulturnih sadržaja iz partnerskih zemalja, Quizizz.ai za izradu kvizova o kulturnoj raznolikosti, Padlet za diskusijske ploče, Microsoft Designer za izradu postera za Dan sigurnijeg interneta, Microsoft Copilot za izradu kalkulatora ugljičnog otiska, Zapier za izradu društvenih chatbotova i Pictochart.ai za izradu infografike o akademskoj čestitosti i etičkoj uporabi umjetne inteligencije u obrazovanju.

Učenici su surađivali preko platforme ESEP i putem online sastanaka u kojima su vježbali svoje poznavanje engleskog jezika i učili o kulturi i tradicijama partnerskih zemalja u sklopu aktivnosti o kulturnoj odživosti. Učenici svih partnerskih škola sudjelovali su i u zajedničkom “zelenom izazovu” koji je trajao tjedan dana i uključivao zelene aktivnosti kao što dolazak u školu pješke ili biciklom, razdvajanje otpada, skupjanje kišnice, i sl. u sklopu aktivnosti o klimatskoj održivosti, a u sklopu aktivnosti o socijalnoj održivosti kreirali su i razgovarali s društvenim chatbotovima o ispitnoj anksioznosti, pomoći u učenju ili tehnikama smirivanja i opuštanja, kao i o učeničkoj dobrobiti i kako se ono potiče u partnerskim školama.

Zahvaljujući projektu, učenici su uz vođenje učitelja učili kako na primjeren način koristiti alate umjetne inteligencije te ih ocijenili prema zadanim kriterijima kao što su dostupnost alata, jednostavnost uporabe, učinkovitost pri učenju, sigurnost. S druge strane stekli su vrijedna znanja i navike vezane uz održivi razvoj koji je neophodan kad govorimo o budućnosti te razvili svijest o važnosti uvođenja održivih praksi u svakodnevni život škola.