Projekt je prijavljen na Poziv za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2024./2025. i za provođenje projekta dodijeljeno nam je 1000 eura.
Ciljevi su projekta utjecati na kvalitetu čitanja naglas i razumijevanje općeg leksika, a time i na razinu čitalačke pismenosti. Zamišljeno je da u projekt uključimo i roditelje kako bismo ih potaknuli da budu partneri učiteljima u poticanju čitanja. Roditelje ćemo zajedno s djecom pozivati na radionice na kojima će moći sudjelovati u različitim aktivnostima za poticanje čitanja i razvoj čitalačke pismenosti. Za roditelje i učenike organizirat će se ukupno 8 radionica. Osim radionica za roditelje ove školske godine organizirat će se i sljedeće aktivnosti:
- Testiranje učenika u brzini i točnosti čitanja naglas
Testiranje svih učenika razredne nastave izvršebi je na početku i na kraju projekta. Učenike prvih razreda testirat ćemo samo na kraju projekta.
- Natjecanje u izražajnom čitanju naglas
U natjecanju u izražajnom čitanju naglas sudjelovat će zainteresirani učenici razredne i predmetne nastave. Odabrani tekst učenici će dobiti unaprijed te će se moći pripremiti za natjecanje.
- Čitateljski izazovi
Učenici razredne nastave birat će neki od naslova predloženih za čitateljski izazov, a nakon čitanja ispunjavat će kratke upitnike u kojima će odgovarati na pitanja o djelu. Na osnovu upitnika i broja pročitanih djela izabrat ćemo najčitatelja drugog, trećeg i četvrtog razreda.
- Čitanje mališanima DV Mali Petar
Ovu aktivnost organizirat ćemo kako bi učenici pred publikom vježbali izražajno čitanje i učili kako voditi razgovor o pročitanom. Učenici su s posjetama vrtiću otpočeli od početka školske godine, a posjećuju ih svaka dva tjedan.
- Poučavanje čitanja
Knjižničarka će vježbati čitanje s učenicima petih i šestih razreda koji imaju izrazitih problema u čitanju naglas. U aktivnost će biti uključeni učenici prema prijedlogu učiteljica hrvatskog jezika.
Kako bi za sudjelovanje u projektu privukli što veći broj učenika razredne nastave iz sredstava dobivenih na Pozivu za izvannastavne aktivnosti nabavit ćemo nove slikovnice jer ih ne posjedujemo dovoljno. Projekt vodi knjižničarka Stojanka Lesički, uz sudjelovanje učiteljice Brankice Bukal i članova Čitalačkog kluba te učitelja razredne nastave: Nataša Tumpak Brčić, Marina Golec, Dubravke Kos, Ljiljane Picig, Mirjane Mekovec, Liljane Benčak, Kristine Dubravec, Marije Hrg, Emine Barčević, Blaženke Svobode, Natalije Kos, Ivice Čoraka, Maje Čorak.