Projekt su provodile Ivana Lovrić, Lea Pintarić, Terezija Šestak i Marta Goričan.
Velike nesreće i katastrofe uglavnom nastupaju neočekivano i mogu se dogoditi bilo kada i bilo gdje. Kada se katastrofa dogodi, djeca su među najosjetljivijim i najranjivijim društvenim skupinama. Podizanjem svijesti i širenjem znanja o tome što možemo očekivati i kako se što bolje pripremiti iznimno je važan korak u izgradnji otpornijeg društva na krizne situacije.
Odgojno-obrazovne ustanove imaju obvezu poduzeti mjere pripreme za katastrofe, smanjenja rizika od katastrofa i povećanja sigurnosti u školama. Vještine snalaženja u takvim situacijama ili tzv. ‘životne vještine’ ili ‘meke vještine’ trebale bi se poticati kod djece odnosno učenika od rane dobi.
Program „Sigurnije škole i vrtići“ stavlja naglasak na sljedeće teme:
- Priprema za izvanredne situacije: potresi, poplave, požari, ekstremni vremenski uvjeti…
- Prva pomoć
- Sigurnost u školi i vrtiću
- Psihosocijalna podrška
Cilj projekta je poboljšati znanja i ojačati kompetencije učenika u osnovnim školama i djece u vrtićima te njihovih učitelja i odgojitelja za teme pripreme za izvanredne situacije, prve pomoći, psihosocijalne podrške i sigurnosti u školama i vrtićima. Projekt se provodi u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja. Hrvatski Crveni križ razvio je edukativnu platformu koja nudi metodički i sadržajno standardizirane različite edukativne materijale, aktivnosti, alate i pozadinske informacije za teme: priprema za sve vrste izvanrednih situacija, prva pomoć, psihosocijalna podrška i opća sigurnost u školama i vrtićima. Provedbom različitih ponuđenih aktivnosti škole sakupljaju bodove koji im donose certifikat sigurne škole.