Vrijedne male kolegice i kolege, učenice i učenici trećeg, četvrtog i šestog razreda, već neko vrijeme uče o financijskoj pismenosti, poduzetništvu, te ekonomskim znanjima potrebnim u svakodnevnom životu zajedno sa svojom pedagoginjom Ladom Pavelić koja, kroz izvannastavnu aktivnost u toj splitskoj osnovnoj školi vodi ovu međupredmetnu nastavu.
Djeca su prilikom posjeta Ekonomskom fakultetu u Splitu bila iznimno uzbuđena, jer su im njihovi razredni prijatelji ispričali o „najboljoj radionici na kojoj su bili u životu“. Naime, zbog epidemioloških uvjeta sva djeca nisu mogla sudjelovati na svim radionicama te su podijeljeni u dvije skupine s naglaskom na diseminaciju znanja i međusobno poučavanje.
Prva skupina od 25 djece sudjelovala je u ožujku ove godine na radionici naslovljenoj „Financijska pismenost“ koju su osmislile i realizirale profesorice Ekonomskog fakulteta u Splitu izv. prof. dr. sc. Ana Rimac Smiljanić i izv. prof. dr. sc. Sandra Pepur. Radionica je, na izrazito zanimljiv i djeci prilagođen način, obradila sve teme vezane uz novac kroz priču o besplatnim aplikacijama koje djeca često u današnje vrijeme koriste. Kritičkim razmišljanjem i povezivanjem stečenih znanja, „mali ekonomisti“ su i sami došli do zaključaka o mudrom upravljanju novcem te pravim životnim vrijednostima.
U svibnju 2021. godine, na drugoj radionici Ekonomskog fakulteta u Splitu obrađivala se tema „Poduzetništvo“. Radionicu je osmislila i vodila izv. prof. dr. sc. Vlatka Škokić. Kroz brojne zanimljive i djeci poznate poduzetničke primjere kao i kvizove sa slatkim nagradama djeca su aktivno učila o poduzetničkim vještinama te važnosti poduzetnosti i poduzetništva.
„Teško je opisati ponos koji mi je ovaj projekt pružio. Osnovnoškolci, većinom iz nižih razreda, koja suvereno i ravnopravno debatiraju s profesorima, kritički promišljaju, povezuju znanja stečena kroz nastavu sa svakodnevnim životom i aktualnom situacijom, ne prestaje me oduševljavati i nakon 12 godina rada s djecom. Međupredmetna nastava koja obrađuje teme poduzetništva, financijske pismenosti te ekonomije općenito itekako je potrebna i korisna, ne samo u „gospodarskom“ smislu već i u životu općenito. Djeca su toga vrlo svjesna, a stečena znanja itekako primjenjuju svakodnevno.“ – izjavila je Lada Pavelić, pedagoginja u osnovnoj školi „Trstenik“ i voditeljica projekta „Mali ekonomisti“.
„Vjerujemo u mlade naraštaje. Vjerujemo da o ovim važnim temama treba početi razgovarati od malih nogu. Tome smo se posvjedočili i u projektu „Poduzetnička igraonica“ u kojoj smo radili s djecom vrtićke dobi. Znali smo koliko su djeca kreativna, poduzetna i sposobna, no svaki put nas iznova iznenade i oduševe. Uživali smo učeći od njih, a naša poruka njima, uvijek je ista; ne odustajte, educirajte se cijeli život, istražite svoje mogućnosti, naučite prepoznati prilike koje vam se nude, jer kad imate volje i znanja, granice ne postoje.“ – izjavila je Marina Tudor, koordinatorica ovog projekta na Ekonomskom fakultetu u Splitu.
Osim što su došli naučiti nešto novo, školarci su i sami prezentirali svoja znanja kroz igrokaz i video koji su pripremili.
Ekonomski fakultet u Splitu i ovim projektom potvrđuje svoju misiju transfera znanja, podizanju poduzetničkih kompetencija te doprinos ukupnom gospodarskom i društvenom razvoju, njegujući temeljne vrijednosti na kojima bazira svoj rad: Znanje, Izvrsnost, Inovativnost, Odgovornost, Etičnost i Otvorenost.
O projektu „Mali ekonomisti“
Projekt „Mali ekonomisti“ osmišljen je u svrhu razvijanja financijske pismenosti kod djece osnovnoškolske dobi. Potaknuti elementima kurikuluma međupredmetnih tema, projekt je namijenjen učenicima trećeg i četvrtog razreda osnovne škole, dok se unutar izvannastavne aktivnosti provodi već treću godinu za redom i sa učenicima šestog razreda.
Projekt je fokusiran na teme vezane uz razvoj poduzetničkih kompetencija, kritičko promišljanje o radu, novcu, upravljanju osobnim financijama, odgovornoj potrošnji, pravima potrošača, a u manjem obimu se dotiče i mnogih drugih ekonomskih tema.
Kroz projekt se ostvaruju i očekivanja iz područja osobnog i socijalnog razvoja, obrazovanja („učiti kako učiti“), održivog razvoja te građanskog odgoja.
Produkti projekta su uz ostvarena očekivanja i učenički radovi koji se redovito objavljuju na mrežnim stranicama osnovne škole „Trstenik“, a učenička zainteresiranost za bavljenje temom i u narednim godinama školovanja pozitivan je primjer implementacije životnih vještina u nastavni kurikulum kao začetka prepoznavanja potrebe i prilike za cjeloživotnim učenjem kod učenika. Suradnja s Ekonomskim fakultetom u Splitu daje dodatnu težinu ne samo projektu već i osjećaju važnosti za samu djecu koja sudjeluju u projektu.
Projekt se realizira na dvije lokacije:
- Osnovna škola „Trstenik“ – voditeljica Lada Pavelić, pedagoginja
- Djeca u sklopu nastave uče o mnogim ekonomskim temama te aktivno sudjeluju i kreiraju sadržaje vezane uz navedene teme
- Ekonomski fakultet u Splitu
- Djeca sudjeluju na interaktivnim radionicama koje osmišljavaju i vode profesori Ekonomskog fakulteta u Splitu i time znanja stečena u školi provjeravaju i nadograđuju na radionicama.