Riječ je o vještini sličnoj pletenju, točnije izradi čipke ili komada pletiva, koristeći se samo iglom koja završava kukicom. Ideja o osnivanju kluba razvila se iz istoimenog projekta kojeg je sponzorirao Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije početkom 2022. godine. Nositeljice projekta su profesorice I. gimnazije Split – Marina Kukoč, Josipa Vujčić i Petra Ljubičić.
Radionice kukičanja vodila je profesorica matematike (Kukoč) koja je i prije pokretanja kluba usavršila vještinu izrade kukičanih lutki koristeći se amigurumi tehnikom. Naziv amigurumi dolazi od japanske riječi ami – kukičanje i nuigurumi – punjena lutka, a figurice se rade u više dijelova koji se kasnije sastavljaju šivanjem. Za proučavanje baštine, tapiserija Jagode Buić i posjet izložbi Kiki Smith u splitskoj Galeriji umjetnina, bila je zadužena profesorica likovne umjetnosti (Vujčić), dok su etnografski aspekt, folklor i usmenu predaju naših starih, učenici proučavali pod mentorstvom profesorice sociologije (Ljubičić). Cilj je bio da učenici interdisciplinarno prate projekt pa su i ishodi ostvareni iz više međupredmetnih tema.
U potrazi za nadahnućem bili su na izletu na Hvaru gdje su posjetili sestre Benediktinke koje su im pričale o umijeću izrade hvarske čipke.Tijekom yarn boombingu-u / bombardiranju vunom suorganizirali akcije oplemenjivanja urbanih površina i stabala u blizini škole. Sudjelovali su na Festivalu izvrsnosti u amfiteatru antičke Salone, gdje su predstavili projekt i osvojili nagradu za najbolje uređen štand (svima su se svidjele rukotvorine). Pokazale su osnovni “bod” i prezentirale kukicu početnicima, a želju da se okušaju imali su podjednako momci i djevojke pa smo zaključili da kukica nije više samo za bake.
Projekt je završio prezentacijom štanda, ali kukičanje se nastavilo u okviru školskog kluba. Regrutirali su još jednu voditeljicu – Dijanu Ligutić, profesoricu matematike i fizike koja je jako brzo s početnog stupnja prešla u napredni. Školski bor su krasile isključivo rukotvorine kluba Opleti!, obilježili su Valentinovo akcijom Love is in the air i sudjelovali u promocijama škole. U planu je osnivanje učeničke zadruge, sudjelovanje u humanitarnim akcijama, a rado bi se okušali i s pletenjem i vezenjem.
Živimo u digitalnom dobu i treba iskoristiti sve prednosti i alate koje nam nudi. Neki članovi kluba još su u osnovnoj školi pokušali kukičati gledajući tutorijale na Youtube-u, a internet i društvene mreže riznica su za mustre i sheme za kukičanje. Sigurno nas mogu inspirirati. Kod kukičanja je pak bitno strpljenje i ustrajnost. Ono razvija motoriku i kreativnost, poziva nas da usporimo, koncentriramo se i budemo u miru. To je aktivnost koja smanjuje razinu stresa i koja nas poziva da razmišljamo analogno. Sve su to aktivnosti koje nažalost pomalo zaboravljamo. Pozivaju stoga da se okušate u kukičanju, a nadaju se da će i dalje brusiti nove (a stare!) vještine, vođeni geslom kluba: Ostavi se mobitela i OPLETI!.
Ovim projektom ostvareni su ishodi iz kurikula Likovne umjetnosti:
- SŠ LU B.2.4. Učenik/ca kritički prosuđuje umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta
- SŠ LU C.2.1. Učenik/ca prosuđuje međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila
Također su ostvareni i ishodi iz kurikula međupredmetnih tema:
Građanski odgoj i obrazovanje
- goo A.3.5. Promiče ravnopravnost spolova
Osobni i socijalni razvoj
- osr A.1.3. Razvija svoje potencijale
- osr C.2.3. Pridonosi razredu i školi
Održivi razvoj
- odr B.5.2. Osmišljava i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti
- odr B.5.3. Sudjeluje u aktivnostima u školi i izvan škole za opće dobro.