Učenici 4.a razreda OŠ Milan Brozović, Kastav 1. prosinca 2022. odlučili su sudjelovati u 10. Večeri matematike u organizaciji Hrvatskog matematičkog društva. Sudjelovanjem u Večeri matematike popularizira se matematička znanost, razvija pozitivan stav djece prema matematici te pokazuje svim sudionicima koliko je matematika lijepa i zabavna.
U razredu su bili organizirani centri. Svaki je centar imao svoju igru. Kod svakog centra su bile upute za igru. Centri su imali brojeve i postavljeni u obliku kazaljki na satu. Na početku učenici su dobili svoje matematičke putovnice. Svaki centar je imao učenika, voditelja centra.
Radni centri koje su učenici prošli:
Radni centar Broj sedam
Broj igrača: 2 do 4
Materijali: tri kockice, pješčani sat
Upute:
Svaki igrač baca tri kockice odjednom.
Pomoću dobivenih brojeva svaki igrač primjenom 4 osnovne računske
operacije pokušava dobiti broj 7 u vremenu od najviše 1 minute.
Bodovanje:
Za rezultat 7 dobiva se 0 bodova.
Za rezultate 6 i 8 dobiva se 1 bod.
Za rezultate 5 i 9 dobivaju se 2 boda.
Za rezultate 4 i 10 dobivaju se 3 boda, itd.
Odigrajte igru nekoliko puta.
Pobjednik je igrač koji na kraju ima najmanje bodova.
Radni centar Opeka do opeka
Broj igrača: 2
Materijali: dva seta od pet različitih dijelova slagalice, kartice s uputama za
slaganje
Upute: Izvucite karticu s uputama za slaganje.
Koristeći svih pet dijelova, u što kradem vremenu, pokušajte složiti zadane
likove.
Tko prvi složi zadani lik je pobjednik.
Radni centar Osam
Broj igrača: 2
Materijali: igraća ploča, žetoni (različitih boja) za prekrivanje, igraće kockice
Upute:
Odaberite broj koji de vam biti Ciljani rezultat.
Svaki igrač naizmjence baca četiri kockice. Oba igrača od dobivenih
brojeva sastavljaju brojevni izraz.
Npr. Igrač je dobio brojeve 4, 5, 2 i 6.
Napisao je izraz 4 · 5 · (6 : 2) = 60.
Igrač koji dođe bliže ciljanom rezultatu je pobjednik i može staviti svoj
žeton na osvojeno polje.
U slučaju neriješenog rezultata, bira se novi ciljani broj, ponovo se bacaju
kockice, računa se i ova runda odlučuje o pobjedi za oba polja.
Cilj je igre prvi prekriti bilo kojih osam polja.
Radni centar Tangram
Učenici moraju složiti prikazane slike.
Radni centar Matematički alias
Broj igrača: 4 igrača – dva para igraju jedan protiv drugoga
Materijali: kartice s matematičkim pojmovima, pješčani sat
Upute:
Izmiješane karte se slože jedna na drugu okrenute licem prema dolje.
Prvi igrač (prvog para) uzima karticu i u sebi pročita matematički pojam
(npr. PRIBROJNIK). Okrene se pješčani sat koji označava vrijeme
dozvoljeno za pogađanje. Igrač koji je pročitao karticu svojem suigraču
treba objasniti o kojem pojmu se radi, ali tako da ne koristi isti korijen te
riječi (npr. dobar opis za pribrojnik bi bio: „broj kod operacije +“ ili „broj
koji se zbraja“, a ne smije se koristiti riječ „pribrojiti“ jer je to neposredan
pojam).
Ako suigrač pogodi pojam, par zadržava karticu.
Igrač može nastaviti pogađati dok ne istekne vrijeme na pješčanom satu
(ukoliko je neosvojena, kartica se odlaže sa strane).
Ako je ostalo vremena na pješčanom satu nakon što pogodi pojam igrač
uzima novu karticu i objašnjava novi pojam. Dakle, unutar jednog
vremena može se osvojiti više od jedne kartice. Kada vrijeme „iscuri”
krede sljedeći par.
Igra se nastavlja dok sve kartice nisu iskorištene. Tada se prebrajaju.
Pobjeđuje par s više osvojenih kartica.
Radni centar Do blaga
Broj igrača: 2
Materijali: igraće figure i kocka
Upute:
Slijedite stazu do blaga.
Postavite igraće figure na krug s brojem 6.
Naizmjence bacajte igraću kocku.
Broj koji piše na polju na kojem stojite podijelite brojem na kocki.
Ostatak pri dijeljenju određuje za koliko polja možete pomaknuti svoju
figuru.
Igrač koji prvi dođe do blaga (do polja s brojem 50) je pobjednik.
Učenici su ispunili svoje matematičke putovnice. Za kraj Večeri matematike svaki učenik u razredu zaslužio je zahvalnicu za sudjelovanje.