Međuškolski projekt dviju strukovnih škola iz susjednih županija uspješni je poduhvat koji ima za cilj promovirati kulturno povijesnu baštinu dvaju gradova u svrhu brendiranja turističkih destinacija.
Projektne aktivnosti započele su s rujanskim predstavljanjem i upoznavanjem šesnaest učenika sudionika projekta na platformi Teams. Sudionici su splitski učenici prvih razreda smjera komercijalist i zadarski učenici drugih razreda dvaju smjerova poslovni tajnik i komercijalist. Kroz listopad i studeni sudionici su istraživali tradiciju i kulturne običaje svojih gradova, Splita i Zadra. Nastojali su otkriti manje poznate činjenice o kulturno povijesnoj baštini koja nas okružuje a koju zbog užurbanog načina življenja više ne primjećujemo. Mjesec prosinac bio je rezerviran za drugi virtualni susret učenika na kojem su predstavljeni naši gradovi bogate povijesti te su od strane mentora podijeljeni projektni zadatci.
U siječnju i veljači prionulo se izradi projektnih zadataka. Same organizacijske pripreme za odlazak u posjet obavljene su u ožujku. Kroz travanj i svibanj realizirani su jednodnevni stručni posjeti Splitu i Zadru. Naši susreti uživo bili su posebno zanimljivi.
Oba posjeta započinju u učionicima i knjižnicama posjećenih škola. Ondje učenici prezentiraju svoje radove izrađene uz pomoć digitalnih alata te kritički raspravljaju o utjecaju županijskih središta na regionalni razvoj. Zatim provjeravaju svoja znanja uz pomoć kvizova, a učenje nastavljaju na ulicama, trgovima i muzejima gradova. Ondje uz stručno vodstvo upoznaju kulturnu baštinu, uočavaju sličnosti i razlike u povijesnom razvoju Splita i Zadra. Slobodno vrijeme sudionici projekta koriste za druženje i raspravljanje o važnosti turističke ponude posjećenih gradova.
Projekt “Nepoznato o poznatome” kreativan je primjer suradnje strukovnih škola na međužupanijskoj razini koji dodatno oplemenjuje kurikulum. On daje učenicima priliku da pokažu svoje kreativne vještine, timski rad i organizacijske sposobnosti. Ovako koncipirana projektna nastava izvrsna je prilika za ostvarivanje ishoda međupredmetnih tema iz kurikuluma Građanski odgoj i obrazovanje, Osobni i socijali razvoj, Održivi razvoj, Učiti kako učiti i Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije.
I ovaj projekt još jednom je pokazao kako projektna nastava nije pomodni edukacijski trend. Poučavanje utemeljeno na projektu jednostavno je u primjeni jer učenike pokreće, snažno zaranja u bit, te razvija korisne cjeloživotne vještine.