prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Projektni sastanak u Poljskoj: Erasmus + My passion – my future

Ove je školske godine Osnovna škola „Antun Gustav Matoš“ Vinkovci prvi put uključena u Erasmus+ projekt koji je dio Erasmus+ programa Ključne aktivnosti 2 (suradnja među školama za inovacije i razmjenu dobre prakse).

Ciljevi projekta su podizanje motivacije kod učenika za učenjem engleskog jezika i pomaganje u izgradnji povjerenja u njihove jezične sposobnosti, poticanje učenika i učitelja na korištenje moderne informacijske i komunikacijske tehnologije, uključujući platforme e-učenja za rad i suradnju na internetu – sustavno raditi na digitalnom opismenjavanju i poboljšanje ugleda i kvalitete nastave u školama kroz profesionalni razvoj učitelja i razmjenu iskustava obrazovanja temeljem zadaća projekta.

U okviru projektnih aktivnosti održan je prvi projektni sastanak u studenome 2017. godine u Heraklionu u Grčkoj na kojem su se koordinatori međusobno upoznali, predstavili svoje škole, gradove i države, izvijestili o ostvarenim projektnim zadatcima i dogovorili nadolazeće. Upoznali su 37 Dimotiko Sxoleio Irakleiou Kritis, članove kolektiva i dio bogate povijesti grada.

Škola CEIP REINO DE MURCIA iz Španjolske bila je domaćin drugog projektnog sastanka na kojem su sudjelovali učenici i učitelji iz Poljske, Grčke, Španjolske i Hrvatske. Aktivnosti učenja, poučavanja i implementacije sadržaja trajale su od 4. do 10. ožujka 2018. godine.

Škola glavne koordinatorice Szkoła Podstawowa nr 1 im. Armii Krajowej ugostila je u Gostyninu učenike i učitelje iz partnerskih škola u projektu. Aktivnosti učenja, poučavanja i implementacije sadržaja trajale su od 22. do 28. travnja 2018. godine. Osnovnu školu „ Antun Gustav Matoš“ predstavljali su učenici petog razreda Karlo Bosančić, Matea Gradečak, Nora Knežević i Jan Varvodić.

U pratnji učenika bili su koordinatori Ivana Grgljanić i Dario Dragun, ravnatelj škole, učitelj Ivan Jukić te učiteljice Ksenija Jurišić, Sanja Lončar i Lidija Miklošević. Ovakva vrsta sastanaka namijenjena je predstavljanju ostvarenih projektnih aktivnosti, boljem upoznavanju partnerske škole te usvajanju kulturoloških sadržaja.

Sudionici iz naše škole su na ovom sastanku izložili fotografije o tijeku ostvarivanja projektnih aktivnosti u svojim školama i posjete Španjolskoj. Na Twinspace-u su objavljeni hobiji učenika. Učenici su sudjelovali na British Song Festival i osvojili 1. i 3. mjesto, a učenica Matea Gradečak predstavila je svoj hobi, sviranje violine.

Druga značajna aktivnost bila je “Mini theatre plays” u kojoj su učenici pokazali znanje engleskog jezika dramatizacijom igrokaza “New teachers, new subjects”, svoje komunikacijske kompetencije i dobar scenski nastup. Logo naše učenice Nore Knežević izabran je za zaštitni logo našeg projekta, a sudionici su imali čast poslušati kako je realizirala svoju ideju.

U aktivnostima učenja / podučavanja / osposobljavanja sudjelovali smo na satima informatike – programiranje (Hour of code), kodiranje bez računala uz uporabu Playmata, satima engleskog jezika – interaktivni programi u podučavanju jezika u 5. razredu, igre kao alat u učenju engleskog jezika u 1. razredu.

Aplikacijama za učenje EJ sustavno su razvijali sve četiri vještine – čitanje, pisanje, slušanje i govorenje. Za učitelje je bilo korisno predavanje “How to keep children concentrated in an English lesson”, koje je održala metodičarka Anna Lesinska – Gazicka.

Tijekom tjedna, osim ostvarivanja projektnih zadataka, međusobno smo se družili, razmjenjivali iskustva i razvijali prijateljstva. Učenici su sudjelovali u igri temeljenoj na lokaciji – naš grad je zanimljiv, priredbi i plesu u školi i predstavi u gradskom kazalištu.

Upoznali smo hobi Tadeusza Biniewicza, kipara i slikara iz Gostynina i posjetili ga u njegovom ateljeu. Posjetili smo i gradonačelnika Gostynina, koji nas je upoznao s povijesti grada i aktualnim projektima. Na rastanku je uručio učenicima i učiteljima suvenir za uspomenu.

Učenici su razgledavali Torun i Varšavu i tako nastavili ostvarivati dijelove programa iz tematskoga područja Osobni identitet, kulturni identiteti i međukulturni dijalog (Međukulturna dimenzija GOO). Posebno su uživali u izradi kolača u Gingerbread muzeju. Vodiči su na engleskom jeziku predstavili znamenitosti i posebnosti tih gradova. Učenici su samostalno pratili njihova izlaganja pokazujući visoku razinu komunikacijskih kompetencija.

Naši su domaćini osigurali  i različite aktivnosti za učenike. Ovo je prilika za zahvaliti obiteljima koje su primile našu djecu  jer je boravak s njima obogatio naše učenike.