Modeli učenja u kojima učenici pasivno uče činjenice i citiraju ih van konteksta nisu više dovoljni. Rješavanje složenih problema zahtjeva od učenika i fundamentalne vještine (čitanje, pisanje i računanje) i vještine digitalnog doba (timski rad, rješavanje problema, prikupljanje podataka, upravljanje vremenom, sintetiziranje informacija, korištenje visokotehnoloških alata). S takvom kombinacijom vještina studenti postaju upravljačima procesa učenja, a vode ih stručni nastavnici.
Uloga učenika u projektnoj nastavi:
- davanje inicijative za rad, predlaganje tijeka rada i mijenjanje pojedinih etapa rada
- samostalno planiranje, iznošenje ideja i rješavanje problema
- samostalan rad na projektu
- vrednovanje rezultata rada
Uloga nastavnika u projektnoj nastavi:
- poticanje učenika na samostalni rad i stvaralačko izražavanje
- pomoć učenicima u izradi projekata
- potiču socijalnu kooperativnost, savjetuju učenike i usmjeravaju ih
- motiviranje učenika i upoznavanje učenika s metodama samoprocjene
- vrednovanje rezultata rada
Dvije su osnovne komponente projektne nastave:
- Projektno pitanje ili problem
- Aktivnost ili zadatak rješavanja problema ili projektnog pitanja.
Faze istraživanja:
- Pretraživanje
- Rješavanje
- Stvaranje
- Dijeljenje
Projektno učenje u pozitivnoj je korelaciji s boljim ispitnim rezultatima, manjim brojem izostanaka s nastave i s manje problema s disciplinom. Povezanost projekata s primjenom u stvarnom životu čini učenike motiviranijima. Osim toga projektno učenje razvija samostalnost učenika