Program punog naziva “e-Škole: Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće” omogućio je provođenje nastave na suvremeni način, u učionicama opremljenima digitalnim tehnologijama u kojima nastavnici mogu koristiti digitalne obrazovne sadržaje, proširiti komunikaciju i izvan granica fizičke učionice te potaknuti aktivniju ulogu učenika u obrazovnom procesu. Digitalno kompetentni nastavnici spremni su na uvođenje i primjenu inovacija u svojim pedagoškim praksama, a upravljanje školama je učinkovito i transparentno.
Čestitam CARNET-u na uspješnoj provedbi i rezultatima projekta e-Škole. Uz koncept digitalne zrelosti, posebno bih naglasio ljudsku dimenziju projekta, a to je kontinuirana potpora i izobrazba djelatnika odgojno-obrazovnog sustava. Kao ministra posebno me veseli da je znanje i iskustvo stečeno na ovako velikom projektu CARNET iskoristio za nove projekte u vrijednosti većoj od 120 milijuna eura
U razdoblju od ožujka 2015. do rujna 2018. godine proveden je pilot projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“. Rezultati pilota bili su podloga za drugu fazu programa pod nazivom „e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola (II. faza)”, koja je obuhvatila sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj financirane iz državnoga proračuna, njih ukupno 1321 i to 907 osnovnih, 364 srednje i 50 umjetničkih škola i centara za odgoj i obrazovanje.
U okviru projekta provedene su aktivnosti projektiranja mreže škola na više od 2400 lokacija matičnih i područnih škola, postavljena je aktivna mrežna oprema, funkcionalna bežična mreža, isporučeno je više od 85.000 laptopa za djelatnike škola i primjenu u nastavi, kojima je rad olakšan i razvojem novih e-usluga. Kako bi se upoznali s novim tehnologijama i načinima poučavanja, odgojno-obrazovni radnice i radnici na raspolaganju imaju oko 70 različitih radionica, webinara i e-tečajeva, koje je dosad pohađalo gotovo 70 000 polaznika. U sklopu projekta izrađeno je 98 digitalnih obrazovnih sadržaja, 1440 scenarija poučavanja za nastavne predmete, 350 scenarija poučavanja za međupredmetne teme sa 119 pripadajućih interaktivnih sadržaja.
e-Škole su omogućile provođenje nastave na suvremeni način, u učionicama opremljenima digitalnim tehnologijama u kojima nastavnici mogu koristiti digitalne obrazovne sadržaje, proširiti komunikaciju i izvan granica fizičke učionice te potaknuti aktivniju ulogu učenika u obrazovnom procesu. Digitalno kompetentni nastavnici u digitalno zrelim školama danas su spremni na uvođenje i primjenu inovacija u svojim pedagoškim praksama.
Zbog sveobuhvatnosti i posebnosti cilja projekta e-Škole, svaka od faza provedbe projekta iz implementacijskih razloga financirana je u 85-postotnom iznosu kroz dva operativna programa: Operativni program konkurentnost i kohezija i Operativni program učinkoviti ljudski potencijali. Ostatak sredstava osiguran je kroz državni proračun.
Vrijednost e-Škola prepoznala i Europska komisija te je projekt 2020. godine osvojio prvo mjesto u kategoriji Inkluzivni rast – vještine i obrazovanje za digitalnu Europu u okviru Regiostars Awards – nagrade za najbolje projekte na razini cijele Europske unije, dokazujući važnost cjelovitog pristupa primjeni moderne tehnologije, digitalnih sadržaja i podrške omogućujući tako jednake prilike za obrazovanje svih učenika. Prošle godine, građani Europske unije odabrali su e-Škole kao drugi najbolji projekt iz područja regionalnoga razvoja financiran sredstvima Europske unije u proteklih 15 godina.