Europski sustavi obrazovanja i osposobljavanja i dalje ne uspijevaju isporučiti odgovarajuće vještine za zapošljavanje te nisu razvili prijeko potrebna partnerstva s poslovnim svijetom. Samim time upitno je i ostvarivanje obrazovnih ciljeva definiranih europskom strategijom za pametan, održiv i uključiv rast – Europa 2020.
Dakle, cilj ove strategije jest potaknuti zemlje članice da odmah poduzmu mjere koje će osigurati da mladi ljudi razviju vještine i kompetencije potrebne tržištu rada i da ostvare ciljeve zemalja vezane za rast i radna mjesta. Uz to, strategija treba doprinijeti ostvarivanju obrazovnih ciljeva naglašenih u europskoj razvojnoj strategiji Europa 2020.
Strategija Promišljanje obrazovanja posebno naglašava problem nezaposlenosti mladih te ranog napuštanja obrazovanja diljem Europske unije i potiče zemlje članice na daljnja ulaganja u sustave obrazovanja i osposobljavanja te na razvoj vještina, s naglaskom na poduzetničke, i kompetencija koje odgovaraju potrebama tržišta rada. U ostvarivanju tog dijela strategije od velike će važnosti biti povezivanje obrazovnog i poslovnog svijeta.
Kako bi se podigla kvaliteta strukovnih (i poduzetničkih) vještina, aktivnosti u obrazovanju trebaju biti usmjerene na uspostavljanje i razvoj vrhunskog sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, poticanje i promicanje učenja na radnom mjestu, olakšavanje procesa priznavanja kvalifikacija stečenih izvan sustava formalnog obrazovanja, identificiranje nastavničkih kompetencija te uspostavljanje partnerstava.
Prioriteti koji su temelj za provedbu obrazovnih reformi u zemljama članicama su sljedeći:
- Poticanje izvrsnosti u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju.
- Poboljšanje učinka dijela učenika koji su u riziku od ranog napuštanja školovanja te koji posjeduju nisku razinu osnovnih vještina.
- Jačanje pružanja transverzalnih vještina koje povećavaju zapošljivost, kao što su poduzetničke inicijative, digitalne vještine i strani jezici.
- Smanjiti broj niskokvalificiranih odraslih osoba.
- Pojačati korištenje učenja potpomognutog informacijskim i komunikacijskim tehnologijama te pristup visokokvalitetnim otvorenim obrazovnim sadržajima.
- Pregledati i jačati stručne profile svih nastavničkih zanimanja.
Uz navedenu strategiju izrađeni su i sljedeći dokumenti koji će potpomagati njenu provedbu:
- Praćenje obrazovanja i osposobljavanja 2012.
- Promišljanje obrazovanja – analiza po zemljama
- Jezične kompetencije za zapošljivost, mobilnost i rast
- Partnerstva i prilagodljivi putovi za cjeloživotni razvoj vještina
- Procjena ključnih kompetencija u inicijalnom obrazovanju i osposobljavanju
- Strukovno obrazovanje i osposobljavanje za bolje vještine, rast i radna mjesta
- Potpora nastavničkim zanimanjima za bolje ishode učenja.
Navedene dokumente možete pročitati ovdje.
Vijest je preuzeta s internetskih stranica Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.