prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Provedba projekta “SVOJA”

Školska knjižnica Osnovne škole „Antun i Stjepan Radić“ Gunja uključila se u provedbu projekta “SVOJA”. Projekt promiče osnaživanje djevojčica i djevojaka u odnosu na rodne i druge stereotipe na internetu i društvenim mrežama.

Sate je održala školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić u suradnji s učiteljicama Jasminkom Hot i Mirjanom Franić Mehičić i vjeroučiteljicom Matildom Šokčević. Projekt želi pridonijeti jačanju samopouzdanja djevojčica i djevojaka i svijesti o postojanju rodnih i drugih stereotipa na internetu i društvenim mrežama. Ova inicijativa namijenjena je djevojčicama i djevojkama u dobi od 10 do 16 godina.

Obrazovni materijali projekta “SVOJA” potiču razvoj cjelokupne pozitivne slike o sebi kroz svjesnu upotrebu digitalnih tehnologija. Fokus je na ključne tematske jedinice:

  1. Filtrirana ljepota
  2. Pritisak i očekivanja
  3. U mreži – Kako influenceri utječu na nas
  4. Pa što ako nije online?

Više o projektu može se saznati na poveznici. Krajnji cilj je osnažiti djevojčice i djevojke kako bi prepoznale i cijenile vlastitu vrijednost i razvijale autentičan i zdrav odnos prema sebi i okolini. Prava ljepota nije definirana tuđim mjerilima i osobna sreća nije uvjetovana društvenom percepcijom ili brojem objava na društvenim mrežama.

Radionice su provedene među učenicima trećeg, četvrtog i šestog razreda kroz obradu teme „U mreži – Kako influenceri utječu na nas“. Osim toga, napravljena je i izložba u hodniku škole ispred školske knjižnice za sve učenike. Svi znamo kako popularni influenceri i popularne influencerice na društvenim mrežama često stvaraju „savršen“prikaz svojih života, ali u stvarnosti mogu postojati razlike između njihovog  virtualnog i stvarnog života. Učenici su naučili da si trebamo postaviti sljedeća pitanja: Je li mi ovaj sadržaj zabavan? Ili se zapravo ne osjećam ugodno kada ga gledam ili čitam? Bi li možda bilo bolje da prestanem pratiti tu osobu?  Trebamo naći influencere koji nas obogaćuju, npr. dijele informacije o različitim hobijima i temama koje nas zanimaju.

Knjižničarka je  s učenicima provela nekoliko kratkih aktivnosti kao što su „stvarno/nestvarno“, „pozitivni uzori“ itd. Učenici su crtali vlastiti filter po uzoru na filtere sa Snapchata. A za sam kraj sata dobili su zadatak na napišu # (hashtag) za današnji sat: što su naučili ili koji hashtag bi dali današnjem satu. Napisali su: #supersat, #filtersat, #danljepote, #nekopirajdruge, #negledajsvasta, #svoja, #beyourself, #ljepota, #budiprirodan/a, #influenceri, #internetfilteri, #filterinisuzanas, #budisvoja, #neobjavljujsvojefotografije, #neobjavljujsvojživot.