prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Provježbali smo mozak u šesnaestom Tjednu cjeloživotnog učenja

Učenici Industrijske strojarske škole sudjelovali su u šesnaestom Tjednu cjeloživotnog učenja koji je i ove godine organizirala Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i to u tjednu od 26. rujna do 2. listopada. Sudjelovanjem u nacionalnoj obrazovnoj kampanji učenici škole i gosti iz Osnovne škole dr. Vinka Žganca su, tijekom nekoliko radionica, na neposredan i neformalan način prenijeli poruku o važnosti obrazovanja i učenja.

Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna je obrazovna kampanja koja je nastala inicijativom UNESCO-a još 1999. godine, a svake godine obilježava se u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se javnost senzibilizirala za cjeloživotno učenje te kako bi se promicala kultura učenja i potaknula osobna motivacija.

“„Provježbajmo mozak!” slogan je Tjedna cjeloživotnog učenja te su učenici i nastavnici škole s gostima, učenicima 8. a razreda OŠ dr. Vinka Žganca, ravnateljicom Renatom Cindrić i nastavnicom Mirtom Balog Lovreković, to doista i učinili tijekom radionica. Učenici su na radionici Poticanje čitanja i popularizacija kućice za knjige – male slobodne knjižnice razgovarali o čitanju i zaključili da je čitanje knjiga važno zbog sljedećih razloga:

  1. Ako znate čitati s razumijevanjem, vidite i čujete više.
  2. Ako čitate, poznajete više riječi i zato možete razmišljati o više stvari.
  3. Ako dulje tekstove čitate s papira, bolje ih razumijte nego ako ih čitate sa zaslona.
  4. Ako se služite tehnologijama sa zaslonima i čitate knjige, naučit ćete misliti na dva različita načina.
  5. Ako čitate, lakše razumijete druge ljude.
  6. Djeca i mladi koji odrastaju u sredini u kojoj se čita, uspješniji su u životu.
  7. Među čitateljima ima više zadovoljnih i kreativnih ljudi, nego među onima koji ne čitaju.
  8. Čitanjem knjiga učite misliti vlastitom glavom.
  9. Čitanjem razvijate empatiju.
  10. Čitanje vas čini otvorenijima i prijateljski raspoloženima.

Učenici su pogledali videozapis “Posudite i čitajte knjige bez zakasnine i članarine” u kojem su predstavljene sve četiri kućice za knjige koje su izradili i gradu Zagrebu poklonili učenici škole. Učenici OŠ dr. Vinka Žganca posjetili su jednu od kućica za knjige koja je smještena na ulazu u Školu te su posudili, čitali, vratili i donirali knjige za malu slobodnu knjižnicu baš kako to i sugerira slogan malih slobodnih knjižnica. Učenici su razvili diskusiju o ciljevima održivog razvoja te je predstavljen nagrađivani eTwinning projekt “The Green Changemakers” u kojem su učenici škole sudjelovali. Učenici su uspješno riješili online Escape Room o poznavanju ciljeva održivog razvoja te su preuzeli zaslužene certifikate.

Učenici Industrijske strojarske škole su na radionici izrade životopisa i načinu prezentiranja strukovnih vještina saznali pravila izrade životopisa i molbe za posao koja su podložna promjenama i vezana za trenutni način života kao i komunikacijska sredstva. Na radionici Aktivni oblici učenja učenicima je dodatno približeno kako učiti i razviti kompetencije za cjeloživotno učenje. Kvalitetno učenje i poučavanje u odgojno-obrazovnoj ustanovi potiče učenike na sustavno i aktivno učenje te oni razvijaju sposobnost promatranja, kritičkog razmišljanja, prosuđivanja i logičkog razmišljanja kako bi se stvorili uvjeti za da se učenike pripremi za aktivan život i djelovanje u društvu.

Osim škole i brojne druge ustanove organizirale su dane otvorenih vrata i druge slične aktivnosti, usmjerene na upoznavanje javnosti s radom. Tjedan cjeloživotnog učenja i ove je godine pokazao da nas učenje čini znatiželjnima od rođenja, a sposobnost neprestanog učenja nas određuje. Ne treba posebno naglašavati da se to odnosi na pojedince, društva i cijele zajednice jer nam učenje osigurava: osobni rast i razvoj, zapošljivost i napredovanje u karijeri, veći spektar zanimanja, bogatiji društveni život i sposobnost da sami kreiramo svoju budućnost.