Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna je obrazovna kampanja koja je nastala inicijativom UNESCO-a još 1999. godine, a svake godine obilježava se u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se javnost senzibilizirala za cjeloživotno učenje te kako bi se promicala kultura učenja i potaknula osobna motivacija.
“„Provježbajmo mozak!” slogan je Tjedna cjeloživotnog učenja te su učenici i nastavnici škole s gostima, učenicima 8. a razreda OŠ dr. Vinka Žganca, ravnateljicom Renatom Cindrić i nastavnicom Mirtom Balog Lovreković, to doista i učinili tijekom radionica. Učenici su na radionici Poticanje čitanja i popularizacija kućice za knjige – male slobodne knjižnice razgovarali o čitanju i zaključili da je čitanje knjiga važno zbog sljedećih razloga:
- Ako znate čitati s razumijevanjem, vidite i čujete više.
- Ako čitate, poznajete više riječi i zato možete razmišljati o više stvari.
- Ako dulje tekstove čitate s papira, bolje ih razumijte nego ako ih čitate sa zaslona.
- Ako se služite tehnologijama sa zaslonima i čitate knjige, naučit ćete misliti na dva različita načina.
- Ako čitate, lakše razumijete druge ljude.
- Djeca i mladi koji odrastaju u sredini u kojoj se čita, uspješniji su u životu.
- Među čitateljima ima više zadovoljnih i kreativnih ljudi, nego među onima koji ne čitaju.
- Čitanjem knjiga učite misliti vlastitom glavom.
- Čitanjem razvijate empatiju.
- Čitanje vas čini otvorenijima i prijateljski raspoloženima.
Učenici su pogledali videozapis “Posudite i čitajte knjige bez zakasnine i članarine” u kojem su predstavljene sve četiri kućice za knjige koje su izradili i gradu Zagrebu poklonili učenici škole. Učenici OŠ dr. Vinka Žganca posjetili su jednu od kućica za knjige koja je smještena na ulazu u Školu te su posudili, čitali, vratili i donirali knjige za malu slobodnu knjižnicu baš kako to i sugerira slogan malih slobodnih knjižnica. Učenici su razvili diskusiju o ciljevima održivog razvoja te je predstavljen nagrađivani eTwinning projekt “The Green Changemakers” u kojem su učenici škole sudjelovali. Učenici su uspješno riješili online Escape Room o poznavanju ciljeva održivog razvoja te su preuzeli zaslužene certifikate.
Učenici Industrijske strojarske škole su na radionici izrade životopisa i načinu prezentiranja strukovnih vještina saznali pravila izrade životopisa i molbe za posao koja su podložna promjenama i vezana za trenutni način života kao i komunikacijska sredstva. Na radionici Aktivni oblici učenja učenicima je dodatno približeno kako učiti i razviti kompetencije za cjeloživotno učenje. Kvalitetno učenje i poučavanje u odgojno-obrazovnoj ustanovi potiče učenike na sustavno i aktivno učenje te oni razvijaju sposobnost promatranja, kritičkog razmišljanja, prosuđivanja i logičkog razmišljanja kako bi se stvorili uvjeti za da se učenike pripremi za aktivan život i djelovanje u društvu.
Osim škole i brojne druge ustanove organizirale su dane otvorenih vrata i druge slične aktivnosti, usmjerene na upoznavanje javnosti s radom. Tjedan cjeloživotnog učenja i ove je godine pokazao da nas učenje čini znatiželjnima od rođenja, a sposobnost neprestanog učenja nas određuje. Ne treba posebno naglašavati da se to odnosi na pojedince, društva i cijele zajednice jer nam učenje osigurava: osobni rast i razvoj, zapošljivost i napredovanje u karijeri, veći spektar zanimanja, bogatiji društveni život i sposobnost da sami kreiramo svoju budućnost.