eTwinning je zajednica odgojno-obrazovnih djelatnika predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola. Predstavlja sigurno okruženje za međusobnu suradnju, istraživanje, provođenje projekata, razvijanje međusobnog poštovanja i učenje vještina za 21. stoljeće. Kroz međunarodnu suradnju učenika i učitelja omogućena je razmjena ideja, stjecanje vrlo vrijednoga iskustva, usavršavanje znanja engleskog jezika, međusobno povezivanje i poboljšanje odnosa u razredu kroz timski rad.
Učenici škole i učiteljica Anica Imrek nagrađeni su Europskim oznakama kvalitete za rad na ovim projektima. Europska oznaka kvalitete je priznanje koje dodjeljuje Europska komisija školama koje su postigle izvrsnost u području eTwinning projekata.
U projektu “Do women have a history?” sudjelovale su učenice osmog razreda, zajedno s partnerima iz Francuske i Italije. Cilj projekta bio je učenje o pravima žena. Kroz ovaj projekt učenici su razvijali svoje govorne i komunikacijske vještine, neke dokumente čitali su na engleskom jeziku, komunicirali su s partnerima na engleskom jeziku, ali i razvijali svoje IT vještine služeći se raznim digitalnim alatima. Ovim projektom htjeli su da učenici postanu svjesni važnosti žena kroz povijest, kao i toga da žene nisu uvijek imale ista prava kao i muškarci. Život žene prije 50-tak godina nije bio isti kao danas, a ranije je ta razlika bila još i veća. Odnos žena i muškaraca treba stalno pokušavati dovesti u ravnotežu. Žene nisu samo lutke koje trebaju biti nasmiješene i lijepe, one mogu biti i pametne i uspješne, a svijet bez žena bio bi potpuno drugačiji.
Jedna od aktivnosti u ovome projektu bila je čitanje knjige Pletenica autorice Laetitie Colombani. Knjiga govori o tri žene koje nemaju ništa zajedničko, ni ne poznaju se. Smita živi u Indiji, u siromaštvu. Jedina želja joj je izbaviti kćer iz siromaštva, omogućiti joj školovanje i bolju budućnost. Giulia živi na Siciliji, radi u očevom frizerskom salonu. Nakon njegove iznenadne smrti ona preuzima sav posao. Sarah živi u Kanadi, ona je odvjetnica, majka troje djece koja saznaje da je teško bolesna. Knjiga je napisana tako da se stalno isprepliću ove tri priče, koje na prvi pogled nisu uopće povezane, ali govore o istoj tematici. Nakon čitanja knjige učenice su izrađivale strip koji prikazuje radnju ove knjige, ali i kako one zamišljaju nastavak priče, kako bi to izgledalo da se njih tri susretnu.
Osim knjige, učenice su gledale film Osmijeh Mona Lize s Juliom Roberts u glavnoj ulozi. To je priča o mladim djevojkama koje pohađaju koledž Wellesley, ali sanjaju o bogatim muževima i udaji. Ali promjenu u njihov život donese mlada profesorica povijesti umjetnosti. Zajedno s ostalim partnerima, učenice su napravile e-knjigu o filmu.
Više o projektu možete pogledati na poveznici DO WOMEN HAVE A HISTORY?.
U eTwinning projektu “Green kids in green schools” sudjelovali su učenici šestih razreda, zajedno s partnerima iz Grčke,Turske, Italije, Poljske, Slovenije, Francuske, Španjolske, Portugala, Irske, Rumunjske, Gruzije i Hrvatske. Ovim projektom htjeli su da učenici predstave svoj „zeleni“ rad, ali i da bolje upoznaju prirodna bogatstva kraja u kojem žive. Koristili su se nekim poznatim i nekim novim digitalnim alatima što će doprinijeti poboljšanju informatičkih vještina. Najveći izazov bila je komunikacija s partnerima na engleskom jeziku, kao i sve aktivnosti koje su proveli.
Neke od aktivnosti u projektu bile su: predstavljanje svog dosadašnjeg „zelenog“ rada, izrada božićnih čestitki i božićnih ukrasa od recikliranih i prirodnih materijala, mozaik od plastičnih čepova, sadnja i uzgoj biljaka, višejezični rječnik. S obzirom da su imali partnere iz Turske, a njih je u veljači pogodio strašan potres, učenici su pružili podršku učenicima iz Turske svojim crtežima i porukama podrške. Biljke su sadili u travnju, svaka škola napravila je video o tome, a svi oni objedinjeni su u zajednički video SADNJA I UZGOJ BILJAKA.
Vrlo zanimljiva aktivnost bila je i stvaranje VIŠEJEZIČNOG RJEČNIKA. Svaki partner odabrao je 2-3 riječi. Učenici su nacrtali tu riječ i snimili se kako izgovaraju riječ na svom i na engleskom jeziku.
U projektu “Save the nature, save the future” također su sudjelovali učenici šestih razreda, zajedno s partnerima iz Grčke i Turske. Ovim projektom htjeli su da učenici budu svjesni ekoloških problema i važnosti prirode u našim životima.
Neke od aktivnosti su KALENDAR o ugroženim životinjama i EKO PRIČE. Za kalendar bilo je potrebno istražiti ugrožene životinje, napisati nekoliko rečenica o njima i nacrtati ih. Odabrali su morskog lava, veliku pandu i zelenu kornjaču, a u kalendaru su još i plavi kit, snježni leopard, polarni medvjed, carretta kornjača, divlja koza, monaški tuljan, afrički slon, gepard i sumatranski tigar. Za e-knjigu svi partneri zajedno osmislili su tri priče o ekološkim problemima. Svaka zemlja partner radila je na svom dijelu priče koju su drugi trebali nastaviti.
Učenici su pokazali veliki interes za rad na projektima. Naučili su puno toga novoga i stekli su iskustvo u međunarodnoj suradnji. eTwinning projekti omogućili su povezivanje sa školama iz različitih europskih zemalja. Učenici su poboljšali svoje komunikacijske i digitalne vještine. Kroz ovakve projekte, i učenici i učitelji, razvijaju svoje suradničke odnose kroz timski rad i međusobnu suradnju. Cilj ovakvih projekata je stvaranje pozitivnog ozračja u školi, zainteresiranost za nastavu u razredu i izvan njega, međusobnog upoznavanje, upoznavanje s drugim partnerima, obrada tema u interesu učitelja i učenika, usvajanje jezičnih vještina i razvijanje samopouzdanja.