Medijsku pismenost građana Europska komisija smatra ključnim čimbenikom za donošenje informiranih odluka u digitalnom dobu, preduvjetom moderne demokracije te u ovom trenutku posebno važnom temom s obzirom na predstojeće europske izbore u svibnju 2019.
Središnji je događaj Europskog tjedna medijske pismenosti konferencija na visokoj razini u organizaciji Europske komisije, koja će se održati u utorak, 19. ožujka 2019. godine, u Bruxellesu i okupiti stručnjake iz javnog i privatnog sektora iz cijele Europske unije. Oni će raspravljati o ulozi tijela javne vlasti i različitih dionika u promicanju medijske pismenosti, predstaviti najbolje prakse medijske pismenosti diljem EU-a i razmijeniti mišljenja o inovacijama u medijskom sektoru i ulozi kvalitetnih medijskih sadržaja. Na kraju će konferencije biti nagrađena tri inspirativna europska projekta medijske pismenosti.
Rasprave o medijskoj pismenosti na razini EU-a organizirat će se i u sklopu sastanaka Stručne skupine za medijsku pismenost Europske komisije, Skupine europskih regulatora za audiovizualne medijske usluge (ERGA) i Kontaktnog odbora Direktive o audiovizualnim medijskim uslugama.
Na poticaj Europske komisije, u državama članicama EU-a organizirani su i brojni lokalni događaji s ciljem promicanja medijske pismenosti, tijekom ili oko ovog tjedna.
U Hrvatskoj se Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku održavaju ove godine po drugi puta, od 8. do 12. travnja, s događanjima i aktivnostima i tijekom cijelog ožujka i travnja.
Vijest je prenesena s portala Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.