prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Prvi roditeljski sastanak – put prema uspješnoj suradnji

Roditeljski sastanak na početku nastavne godine ima važnu ulogu u uspostavljanju stabilnih i produktivnih odnosa potrebnih za uspješnu suradnju roditelja, razrednika i učenika.

Prvi roditeljski sastanak nije samo prilika za prijenos važnih informacija, već i za izgradnju odnosa koji će imati važnu ulogu u podršci učenicima tijekom cijele godine. Uspostavljanje pozitivne dinamike između roditelja i razrednika doprinosi stvaranju sigurnog i poticajnog okruženja za učenike.

Očekivanja i izazovi

Roditelji dolaze na prvi roditeljski sastanak s nizom pitanja i očekivanja. Žele saznati tko će poučavati njihovu djecu, kako je organizirana nastava, koje su izvannastavne aktivnosti dostupne, kakva su pravila škole i slično. Ovaj sastanak predstavlja priliku za upoznavanje s razrednikom i drugim roditeljima, ali ima i važnu ulogu za učenike. Oni su zainteresirani za prve dojmove koje će roditelji podijeliti s njima po povratku sa sastanka i žele biti sigurni da su roditelji informirani o pravilima škole, očekivanjima nastavnika i razrednika, načinu rada i nastavnom programu. Za razrednike, prvi je roditeljski sastanak uvijek novi izazov, ali i prilika za postavljanje jasnih smjernica i očekivanja. Iako studijski programi često ne pripremaju učitelje i nastavnike za ovu jedinstvenu ulogu, razrednici trebaju pristupiti sastanku s jasno definiranim ciljevima i planom. Korištenje bilješki umjesto čitanja pripremljenog materijala pomaže u održavanju prirodnog tijeka razgovora i omogućuje fleksibilnost u komunikaciji  i pružanju odgovora. Roditeljski sastanak na početku nastavne godine pomaže u usklađivanju ciljeva i očekivanja svih dionika. Razumijevanje i usklađivanje očekivanja može značajno doprinijeti smanjenju nesuglasica i potencijalnih problema tijekom godine.

Upoznavanje i organizacija nastave

Na samom početku roditeljskog sastanka, razrednik otvara sastanak pozdravnom riječju, predstavlja se i pozdravlja roditelje i ukratko objašnjava svrhu i važnost sastanka. Nakon što upozna roditelje s dnevnim redom, upoznaje roditelje i s razrednim odjelom, a pri tome može iznijeti brojevno stanje i strukturu učenika, pružajući informacije o ukupnom broju učenika u razredu, razmjeru mladića i djevojaka te dosadašnjem akademskom uspjehu. Potom upoznaje roditelje s predmetima koje će učenici pohađati, planiranim brojem sati za svaki predmet te s predmetnim nastavnicima. Kako bi roditelji bili upoznati s organizacijom nastave, razrednik pojašnjava raspored sati, ukazuje na vrijeme početka i završetka nastave za svaki dan te ističe specifičnosti vezane za raspored ukoliko škola radi u smjenama. Razrednik informira roditelje i o mogućnostima izborne i fakultativne nastave, izvannastavnim aktivnostima i ponuđenom dodatnom i dopunskom nastavom. Tijekom ovog dijela sastanka, razrednik osigurava dovoljno vremena za pitanja i pojašnjavanje iznesenih informacija te potiče otvorenu komunikaciju osiguravajući roditeljima priliku da izraze svoje nedoumice ili zatraže dodatne informacije. Ovakav pristup omogućuje roditeljima uključenost i aktivno sudjelovanje u sastanku što doprinosi izgradnji povjerenja između razrednika i roditelja.

Pravilnici i procedure

U nastavku sastanka, razrednik upoznaje roditelje s Odlukom o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika za tekuću školsku godinu. Ovi će podaci, pomoći roditeljima u planiranju obiteljskih obveza u skladu s organizacijom nastavnih dana. Razrednik predstavlja i Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi koji je od vitalnog značaja za razumijevanje kako će se mjeriti napredak učenika. Roditelje upoznaje i s kućnim redom škole koji uključuje pravila ponašanja i procedure koje učenici trebaju slijediti kako bi se osigurali sigurnost i red u školi. Uz kućni red škole, pojašnjava postupke i mjere koje se primjenjuju u slučajevima neprihvatljivog ponašanja učenika a koje definira Pravilnik o kriterijima za izricanje pedagoških mjera. Jasno ističe koje pedagoške mjere mogu biti izrečene i pod kojim uvjetima, a sve s ciljem osiguravanja sigurnog i poticajnog okruženja. Upoznaje roditelje i s načinima i pravilima pravdanja izostanaka te ukazuje i na dodatnu, novu mogućnost pravdanja izostanka putem e-Dnevnika. Jasno razumijevanje pravila omogućava roditeljima da na pravilan i pravovremen način opravdaju izostanke svoje djece, čime se sprječavaju potencijalne nesuglasice s razrednikom dok se istovremeno roditelji i razrednik osjećaju sigurnije i kompetentnije u svojoj ulozi. Ovaj dio sastanka uključuje izbor roditelja u Vijeće roditelja, čime se roditeljima omogućuje aktivno sudjelovanje u odlučivanju o školskim pitanjima. I nakon ovog dijela sastanka, razrednik osigurava dovoljno vremena kako bi roditelji mogli postavljati pitanja i tražiti dodatna pojašnjenja s ciljem razumijevanja pravilnika i procedura.

Dodatne informacije

U završnom dijelu roditeljskog sastanka razrednik ukazuje na važnost  individualnih informacija s predmetnim nastavnicima, potičući roditelje da iskoriste ove prilike za detaljnije razgovore o napretku i potrebama svoje djece. Razrednik upućuje roditelje na web stranicu škole gdje se nalaze svi pravilnici, godišnji plan i program rada škole, školski kurikulum kao i termini individualnih informacija, omogućujući roditeljima jednostavan pristup svim potrebnim informacijama. Pojašnjava načine i razloge prikupljanja suglasnosti za različite aktivnosti i projekte, naglašavajući važnost roditeljskog odobrenja za sudjelovanje djece u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima, izletima i sličnim događanjima. I u ovom dijelu, roditeljima osigurava priliku za pitanja, iznošenje sugestije i komentara, čime dodatno potiče otvorenu i transparentnu komunikaciju. Završni dio sastanka osigurava roditeljima pristup potrebnim resursima s ciljem pružanja podrške djeci i jačanju suradnje između roditelja i škole. Na samom kraju roditeljskog sastanka, razrednik najavljuje okvirno vrijeme održavanja sljedećeg sastanka, pozdravlja roditelje i zaključuje sastanak.

Sažetak roditeljskog sastanka

Kako bi osigurao da svi roditelji, uključujući i roditelje koji nisu mogli prisustvovati sastanku, budu potpuno informirani, razrednik može kreirati sažetak ili skraćeni zapisnik sastanka i učiniti ga dostupnim svim roditeljima. Sažetak u pravilu uključuje sadržaje o kojima se raspravljalo, poveznice na važne dokumente, odluke koje su donesene, važne datume i aktivnosti koje su dogovorene. Izrada i dostupnost sažetka pospješuju transparentnost komunikacije i ističu posvećenost razrednika suradničkom pristupu u kojem su roditelji prepoznati kao partneri u obrazovanju. Kada roditelji imaju pristup svim relevantnim informacijama jednostavnije razumiju ciljeve i odluke, što povećava njihovu spremnost da podrže obrazovni proces. Ovakva praksa doprinosi boljem informiranju, ali i pokazuje da razrednik cijeni ulogu roditelja u obrazovanju djece i želi njegovati suradničke odnose i zajednički rad na dobrobit učenika.