prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Prvo nacionalno komparativno istraživanje o medijskim navikama djece i njihovih roditelja i sigurnosti djece na internetu

Partneri projekta EU Kids Online, predvođeni Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK), Agencijom za elektroničke medije i Hrvatskim Telekomom, pokrenuli su 15. rujna prvo nacionalno komparativno istraživanje o medijskim navikama djece i njihovih roditelja i sigurnosti djece na internetu.

Riječ je o jedinstvenom društveno odgovornom partnerstvu na međunarodnom projektu EU Kids Online u području istraživanja medijskih navika djece, kojim će se i Hrvatska uključiti u svjetski standard praćenja sigurnosti djece na internetu. Istraživanje će trajati do kraja listopada i obuhvatit će 1000 djece u dobi od 9 do 17 godina i njihove roditelje/skrbnike. Fokus će istraživanja biti na prednostima i rizicima korištenja interneta, utvrdit će intenzitet korištenja interneta ovisno o uzrastu i socioekonomskim obilježjima djece i dati bolji uvid u ulogu roditelja, učitelja i okoline u zaštiti i edukaciji djece na internetu. 

Agencija za elektroničke medije kontinuirano radi na promicanju medijske pismenosti i između ostalog s partnerima je pokrenula i mrežni portal medijskapismenost.hr. Sudjelovanje u projektu EU Kids Online svojevrsni je nastavak aktivnosti na području medijske pismenosti.

Provođenje ovog istraživanja ključno je za donošenje nacionalnih smjernica za sigurno korištenje interneta, izradu edukativnih materijala za djecu i roditelje i za izradu nacionalnih i lokalnih obrazovnih politika. Istraživanje će značajno utjecati i na aktivnosti brojnih dionika koji se bave zaštitom prava djece na internetu, poticanjem kritičkog razmišljanja, odnosno podizanjem razine osviještenosti o prijetnjama i prilikama online izloženosti kod djece i mladih.

Ključni će rezultati istraživanja biti predstavljeni u studenom nakon čega će se uručiti Ministarstvu znanosti i obrazovanja i voditeljima kurikularne reforme kako bi pomogli u kreiranju nove obrazovne politike.

Partneri ovog istraživanja su Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK),  Agencija za elektroničke medijeHrvatski TelekomOŠ Većeslava Holjevca (Grad Zagreb), Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti HAKOMCentar za nestalu i zlostavljanu djecu/Centar za sigurniji internet (CSI), a projekt podržavaju Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

Partneri će istraživanja mjesec studeni proglasiti “Mjesecom sigurnosti djece na internetu” i sve će svoje aktivnosti usmjeriti u promicanje rezultata istraživanja i stručnih preporuka za unaprjeđenje sigurnosti djece na internetu, ali i potrebu kreiranja nove obrazovne politike koja će na primjeren način podići razinu sigurnosti djece i medijske pismenosti u digitalnoj sferi. Konačni će rezultati istraživanja biti javno predstavljeni i analizirani na okruglom stolu u povodu Međunarodnog dana dječjih prava. 

Brošura iz programa pod naslovom “Kako zaštititi dijete u svijetu interneta, mrežnih tehnologija i mobilnih telefona“.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica medijskapismenost.hr.