prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Pub kvizovi u nastavi

Učenice Prirodoslovne škole Split uz nastavnicu Ivanu Miletić su primjenile popularne pub kvizove u nastavi. Kombinacija provjere znanja uz zabavu, druženje i natjecateljski duh čine pub kvizove jednoj od omiljenih aktivnosti za učenike.

Pub kvizovi su vrsta zabave osmišljena u Ujedinjenom Kraljevstvu 1970-ih. Od natjecatelja se traži da formiraju ekipe te zajedničkim snagama odgovaraju na postavljena pitanja. Cilj je pokazati znanje iz različitih područja te razvijati timski karakter. Smatra se da su Sharon Burns i Tom Porter zaslužni za uvođenje kvizova u pubove u želji da tamo privuku više ljudi lošije posjećenim danima. Već nakon nekoliko godina takvi kvizovi bili su unutar standardne ponude pubova diljem zemlje te se nastavljaju širiti i izvan Velike Britanije. Uzevši u obzir da donose kombinaciju zabave i natjecateljskog duha, nije ni čudo da su postali jako popularni u relativno malo vremena.

Budući da se radi o kvizovima znanja, benefiti uvođenja pub kvizova među odgojno-obrazovne aktivnosti su mnogostruki. Bilo da se radi o glazbenom kvizu, povijesnom kvizu, sistematizaciji gradiva ili personaliziranim pitanjima za zabavu tijekom Satova razredne zajednice, entuzijazam učenika zbog rada u timu i borbenog duha natjecanja ne jenjava. Rado se uključuju i kreativnim nazivima timova.

Nastavnici nerijetko organiziraju pub kvizove zbog činjenice da su mogućnosti oblika pitanja raznolike te se jednostavnim digitalnim alatima lako uvode i audiovizualni sadržaji, opcije višestrukog odabira, kratkog odgovora… Kod odabira prostorije gdje bi se trebali održavati ovakvi kvizovi valja voditi računa o  dobroj vidljivosti iz različitih dijelova prostora kod postavljanja projektora ili TV-a.

Velika fleksibilnost je jedna od glavnih pozitivnih aspekata ovakvih kvizova. Naime, nastavnik ovisno o kompleksnosti pitanja može produljiti i skratiti vrijeme za odgovor, odrediti veći ili manji broj članova u timu ili dodijeliti učenicima različite uloge ovisno o njihovim osobinama ili potrebama. Primjerice, učenici mogu biti voditelji kviza, čitati točne odgovore, evidentirati rezultate… Ovisno o željenim ishodima, odabiru se kategorije i težina pitanja. Ovakve aktivnosti omogućavaju učenicima da aktivno rješavaju problem u opuštenom okruženju te stavljaju naglasak na socijalnu komponentu i druženje. Potaknuti primjerom nastavnika, učenici nerijetko i sami organiziraju pub kvizove u raznim akcijama u školama, najčešće za humanitarne svrhe.