prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Razigranost u Europskom tjednu programiranja

U Europskom tjednu programiranja učenici Gimnazije Vukovar su u radionicama razvijali spoznaje o potrebama suvremenog doba na globalnoj i lokalnoj razini.

Svijet koji nastanjujemo mijenja se pod utjecajem tehnologije. Informatizacija i svakodnevna tehnološka postignuća pridonose promjenama u društvu i obrazovanju. Škole su izrasle u mjesta razvoja pozitivnih stavova prema područjma i načinima primjena tehnologija sa svrhom promicanja cjeloživotnog učenja, suradnje i stvaralaštva jednako kao i sa ciljem razvoja sposobnosti i vještina potrebnih za prilagodbu u novom vremenu.

Europski tjedan programiranja (#CodeEU), društvena je inicijativa koja osnažuje učitelje, nastavnike, odgajatelje, organizacije i entuzijaste u organizaciji i provedbi virtualnih i fizičkih događanja koja imaju za cilj predstaviti programiranje i računalno razmišljanje na zabavan i privlačan način dok djeci i mladima osigurava razvoj sistematičnog i interdisciplinarnog razmišljanja prilikom rješavanja raznolikih problemskih izazova.
Učenici vukovarske gimnazije svake godine rado sudjeluju u razigranim aktivnostima kodiranja prihvaćajući nove izazove u kojima programskim kodovima oživljavaju svoje ideje, otkrivaju nove načine rješavanja problema i razmišljaju izvan okvira.

Neupitno je da koncept održivog razvoja ima važnu ulogu u životu svih ljudi na zemlji a kako bi se taj koncept ostvario, potrebno je djelovanje i stvaranje održivog odnosa prema drugima, sebi samima i prirodi. Stoga je dio aktivnosti bio usmjeren na razvoj i rješenja kojima se promovira održivo djelovanje. U radionicama ekološkog inženjerstva, zainteresirani učenici imali su priliku osmišljavati i stvarati “zelene” tehnologije uz pomoć Arduin-a, IoT-a, 3D ispisa i Blynk aplikacije. Jedno od izrađenih rješenja korištenjem Arduina MKR 1000 je solarni tragač (Solar panel Sun tracker) koji uz pomoć foto otpornika i servo motora prati izvor svjetlosti, prikuplja Sunčevu energiju i pohranjuje je u power bank, a koja dalje napon distribuira prema primjerice rasvjetnom tijelu.

Solarni tragač

U radionicama, učenici su razvijali spoznaje o potrebama suvremenog doba na globalnoj i lokalnoj razini kao i spoznaje o raznolikosti prirode, nužnosti održivog upravljanja prirodnim dobrima, granici opterećenja, ljudskim potencijalima te osobnim i zajedničkim odgovornostima i pravima. Aktivnost izrade mehaničke ruke od kartona temeljena je na promatraju objekta – ruke, razumijevanju načina na koji funkcionira te izradi modela koji može oponašati pokrete ruke. Nakon što su izradili svoj prototip, učenici su testirali funkcionalnost ruke podizanjem papirnate čaše sa vrlo malo tekućine. Ova aktivnost na zoran način predstavlja ideju na koji način strojevi i roboti mogu pomoći ljudima u izvršavanju radnji poput rukovanja opasnim tekućinama.Izrada mehaničke ruke od kartona

Dio aktivnosti temeljio se na rješavanju izazova primjenom vizulanog programskog jezika Scratch. Ovaj programski jezik primjeren je svim uzrastima, budući svojim intuitivnim sučeljem olakšava izradu multimedijskih sadržaja i igara. Naredbene strukture u obliku grafičkih programskih blokova, olakšavaju razumijevanje koncepata petlji, odlučivanja, varijabli i samog toka programa. Učenici su sudjelovali u izazovu kreirajući animirane e-razglednice o Vukovaru i kulturi svoje zemlje, izradili su vlastiti Scratch chatbot program temeljen na modelu prepoznavanje teksta strojnog učenja, osmišljavali su animirane razgovore, kreirali labirint te izrađivali zanimljive kvizove u obliku pitanja i odgovora primjenjujući pripremljen EU CodeWeek tutorijal.
Mrežno mjesto Europskog tjedna programiranja sadrži brojne module s nastavnim planovima za sve dobne skupine, resurse za učenje i poučavanje te komplete alata s korisnim materijalima za organiziranje i promicanje događanja.

Osnovna ideja svih provedenih aktivnosti temeljena je na razvoju fleksibilnog problemskog razmišljanja nužnog za život u 21. stoljeću u kojemu je kodiranje važan čimbenik digitalne kreativnosti. Kognitivna fleksibilnost i sposobnost algoritamskog razmišljanja zasigurno osnažuje učenike na cjeloživotno učenje s ciljem razvoja i primjene vlastitog kreativnog potencijala.