prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Različitosti nas obogaćuju

Učenici 2. b razreda Osnovne škole kraljice Jelene iz Solina obilježili su Dan tolerancije i Dan dječjih prava.

U okviru projekta Građanskog odgoja i obrazovanja pod nazivom “I mi to možemo” učenici drugog razreda s učiteljicom Anitom Čupić i pedagoginjom Sanjom Matić obilježili su Međunarodni dan tolerancije i Svjetski dan djece.

Cilj je njihova projekta rad na kvalitetnim međurazrednim odnosima, prihvaćanju vlastite različitosti kao i različitosti svih učenika i njihovih osobina (fizičkih i psihičkih obilježja, interesa, osobnog i socijalnog identiteta) s ciljem pozitivne razredne klime. Projektom su učenici osvijestili i prihvatili vlastitu različitost te pokazali poštovanje i razumijevanje za tuđu osobnost. Na taj će način kreirati pozitivno razredno ozračje kao preduvjet za ugodno mjesto za rad i druženje.

Tako su povodom Međunarodnog dana tolerancije sudjelovali u radionici naziva Sličnosti i razlike. Cilj radionice je spoznavanje da je svaki čovjek jedinstven i drugačiji od ostalih ljudi. Sat je započeo tako da su učenici na svaku izgovorenu učiteljičinu riječ ustali ako se odnosila na njih (ako su dešnjaci, visoki, djevojčica, plavih očiju…). Ostali bi učenici zapljeskali. Nakon toga su s pedagoginjom razgovarali o sličnostima i razlikama uočenim za vrijeme aktivnosti. Učenici su uočili da su međusobno slični, ali i različiti. Međusobno se razlikujemo na različite načine. Ipak, svi imamo iste osjećaje i iste ljudske potrebe, jednako smo vrijedni i imamo ista prava. Ne smijemo se rugati osobama koje su različite, nego ih prihvaćamo kao svoje prijatelje koji su jednako vrijedni kao i mi. Ako možemo, pomažemo im.

Provedena je i aktivnost igrom gdje je učitelj izgovarao dvije različitosti (igra-čitanje, jabuka-čips, nogomet-graničar…), pokazivao stranu određenog pojma, a učenici bi stali na stranu onog pojma koji više vole, odnosno čemu su naklonjeniji. Neodlučni učenici stali su na sredinu trake. Za kraj su popunjavali radni listić Ovo sam ja nadopunjujući rečenice o međusobnim sličnostima i razlikama. Na radionici su naučili da se ljudi međusobno razlikuju izgledom, osobinama i interesima te zaključili da nas različitosti obogaćuju.

S ciljem senzibiliziranja učenika za drugačije od nas pozvali su u goste članove Županijske udruge slijepih Splitsko-dalmatinske županije. Naime, oni pomažu u unapređenju socijalno-zdravstvene zaštite članova, uključivanju slijepe djece u vrtić, pružanju pomoći u procesu uključivanja djece u integrirano školovanje, edukacije slijepih osoba za rad na računalu itd. Članovi Udruge su učenike upoznali s načinom života svojih članova pripovijedajući im doživljaje iz njihovih života. Pomoću posebnih naočala učenici su stekli spoznaje kako slijepe i slabovidne osobe vide svijet oko sebe.

Pokazali su im i pomagala za lakše snalaženje u prostoru kao što su bijeli štap i moderniji uređaj independent koji upozorava na prepreke na putu jer je opremljen ultrazvučnim i laserskim senzorom te informacije o preprekama daje pomoću zvučnih signala. Učenici su vidjeli i brajični pisaći stroj, mehanički pisaći stroj za slijepe i slabovidne osobe. Spomenuli su im i da neki članovi zajednice imaju pse pomagače koji im pomažu u snalaženju u prostoru.

Svoje projektne aktivnosti povezali su sa Svjetskim danom djece koji je utemeljila Opća skupština Ujedinjenih naroda. Skupština je upravo na taj datum (20. studenog) usvojila Deklaraciju o pravima djeteta (međunarodni dokument koji promiče prava djeteta). Priključili su se Festivalu prava djece koji je pokrenut s ciljem podsjećanja na zadaće koju su potpisivanjem Konvencije preuzele zemlje svijeta. Na Festivalu se prikazuju filmovi koji promiču prava djece. Među ponuđenim filmovima učenici su pogledali dokumentarni film Šljokice koji je posvećen obitelji u kojoj skladno žive četiri generacije ukućana. Gledajući film, djeca su ponovila da je pravo na obitelj temeljno pravo svakog djeteta.

Učenici su na satu Likovne kulture u grupnom obliku rada stvarali plakate. Na taj način su istaknuli i ostala  dječja prava: pravo na školovanje, pravo na zdravstvenu skrb, pravo na igru. Studeni je mjesec koji je potpuno posvećen djeci, njihovim različitostima, sličnostima i pravima. U ovom dječjem mjesecu realiziranim projektnim aktivnostima djeca su osnažila spoznaje da su svi, iako različiti, jednako vrijedni te da i djeca imaju svoja prava.