Mikroinfluenceri najčešće imaju do sto tisuća pratitelja te u svojoj virtualnoj zajednici imaju jak utjecaj i veliko povjerenje svojih pratitelja. Svoje objave objavljuju ciljanoj publici, trude se odgovarati na poruke svojim pratiteljima te općenito pokazuju veću angažiranost oko objava (Kaya, Mulcahy, Parkinson, 2020).
Makroinfluenceri imaju između sto tisuća i milijun pratitelja te je vrlo često riječ o osobama koje su javnosti poznate i izvan svijeta društvenih mreža. Riječ je osobama koje pokazuju veliku strast prema određenoj temi kojom se bave i koju prate te ulažu puno financijskih sredstava u opremu i trud u objavu sadržaja (Kaya, Mulcahy, Parkinson, 2020).
Megainfluenceri imaju više od milijun pratitelja koji su obično vrlo pasivni. To su osobe koje su javnosti često bile poznate i prije profila na društvenim mrežama, a same profile uglavnom im vode stručnjaci za odnose s javnošću (PR). Oni ostvaruju i suradnju s poznatim brendovima, pri čemu su njihove objave nerijetko vrlo skupe, a doseg objava velik (Kaya, Mulcahy, Parkinson, 2020).
RADNI ZADACI:
- U sljedećem zadatku djeca trebaju označiti tvrdnje koje se najviše, odnosno koje se uopće ne odnose na njih tako da brojem 1 označe tvrdnju koja se najviše odnosi na njih, potom brojem 2 sljedeću tvrdnju i tako redom dok ne dođu do broja 10 i tvrdnje koja se najmanje odnosi na njih. Potom neka usporede rezultate s učenikom s kojim sjede u klupi. Nakon što su svi ispunili tablicu, na satu potaknite razgovor o influencerima te analizirajte koje je odgovore većina djece označila kao one koji se najviše odnose na njih.
- Ako učenici pokažu velik interes za ovu temu, za domaću zadaću možete im zadati da pogledaju dokumentarni film Influenceri (Fake famous) redatelja Nicka Biltona. Dokumentarni film odgovara na ključna pitanja koliko je jednostavno, odnosno teško postati influencer na društvenim mrežama, konkretno na Instagramu, te koliko su za uspjeh važni kreativnost, a koliko financijska sredstva i dobra strategija.
Preuzmite priručnik ‘Influenceri i njihova uloga u životima djece i mladih’
Tekst je u potpunosti prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.