Izložba će se održati od 9. do 16. travnja 2025. u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu i bit će otvorena radnim danom od 9 do 19 sati te u subotu od 9 do 14 sati, a ulaz je besplatan za sve posjetitelje.
Izložba je namijenjena učenicima od petog do osmog razreda osnovne škole, srednjoškolcima, učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i svima koji žele saznati više o ulozi algoritama i umjetne inteligencije u našoj digitalnoj svakodnevici. Kroz edukativne i interaktivne materijale, posjetitelji će imati priliku naučiti kritički analizirati sadržaj koji im se prikazuje putem različitih digitalnih platformi.
Vođene ture za školske grupe
Organizirane su i vođene ture za školske grupe tijekom kojih će učenici imati priliku sudjelovati u brojnim i zanimljivim aktivnostima, testirati alate umjetne inteligencije, igrati kvizove i isprobati edukativnu videoigru EUNOPIA te upoznati svoj personalizirani virtualni profil. Slobodne termine za vođene ture možete provjeriti putem poveznice te rezervirati termin putem e-adrese info@dkmk.hr.
Projekt ALGOWATCH
Izložba je dio europskog projekta ALGOWATCH, u kojem je Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu jedan od partnera, uz tri organizacije iz Francuske, Irske i Portugala.
Cilj je ovog projekta, sufinanciranog sredstvima Europske unije, Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, edukacija šire javnosti o izazovima algoritama i umjetne inteligencije. S tom svrhom izrađeni su interaktivni kvizovi i videoigra o algoritmima koji se mogu koristiti samostalno te kao dio nastave ili izložbe. U sklopu projekta razvijen je i prvi okvir kompetencija algoritamske pismenosti za djecu stariju od 13 godina, koji je temelj za izradu svih ostalih materijala.
Testiranje sadržaja nastalih u sklopu projekta provodi se u Hrvatskoj u suradnji s pet srednjih škola: Gimnazijom Tituša Brezovačkog u Zagrebu, Ekonomskom, trgovačkom i ugostiteljskom školom u Samoboru, Srednjom školom Ivan Švear u Ivanić-Gradu, Srednjom školom Zlatar i Srednjom školom Glina.
Edukativni kvizovi, videoigra i materijala za nastavnike
Kvizovi, koji su dostupni i na hrvatskom jeziku, pokrivaju 4 teme kroz koje učenici mogu steći kompetencije iz algoritamske pismenosti – Demokracija i građanstvo, Zdravlje i kvaliteta života, Klimatske promjene i Online odnosi.
Prilikom verifikacije odgovora, nalaze se i objašnjenja te se kvizovi mogu koristiti kao samostalni edukativni materijali, no iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu najvljuju da će za nastavnike i učitelje od početka sljedeće školske godine biti dostupna i prezentacija za korištenje u nastavi prije provođenja kviza.
Videoigra Eunopia, koja je sada na stranici projekta dostupna na engeskom jeziku, prvi će se puta moći na hrvatskom odigrati tijekom izložbe, a naknadno će biti svima dostupna, uz upute za provođenje igre u nastavi.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijske pismenosti – abeceda za 21. stoljeće.