Dijete koje nije naučilo kako steći i održavati odnose s vršnjacima će imati i kasnije u životu zbog toga problema. Da bi dijete održavalo dobre odnose s vršnjacima, ono mora ovladati osnovnim socijalnim vještinama:
1. Slušati – usmjeriti pažnju na onoga tko govori i razumjeti što želi reći:
- Gledati osobu koja govori u oči
- Mirno sjediti
- Slušati što osoba govori
- Ne upadati u riječ, čekati svoj red
2. Predstaviti se
- Pogledati osobu
- Odlučiti želimo li je upoznati
- Odabrati pravo vrijeme za upoznavanje
- Doći do osobe
- Reći svoje ime
- Čekati da osoba kaže svoje ime
- Reći osobi nešto o sebi
3. Predstaviti druge
- Pogledati jednu i drugu osobu
- Reći ime jedne osobe i njoj reći ime druge
- Napraviti to isto za drugu osobu
- Reći nešto što je zajedničko i jednoj i drugoj osobi ili ih može obje zanimati
4. Razgovarati
- Odabrati s kim razgovarati
- Odabrati kad započeti razgovor
- Započeti govoriti prijateljski
- Držati se teme
- Slušati što druga osoba govori
- Postavljati pitanja
5. Završiti razgovor
- Odlučiti zašto završiti razgovor
- Odlučiti kad završiti razgovor
- Odabrati što reći
- Pričekati da druga osoba prestane govoriti
- Reći ono što se želi i završiti razgovor prijateljski
6. Pitati; tražiti pomoć ili uslugu
- Odlučiti što ćete pitati
- Odlučiti koga ćete pitati
- Planirati u koje vrijeme pitati
- Odabrati prikladno vrijeme
- Privući pažnju osobe
- Prijateljski reći što trebate
7. Tražiti pomoć zbog problema
- Odlučiti u čemu je problem i trebate li pomoć
- Odlučiti od koga možete tražiti pomoć
- Odabrati osobu
- Reći osobi u čemu je problem i tražiti pomoć
8. Slijediti upute
- Slušati što se kaže
- Pitati dok vam nije potpuno jasno
- Ponoviti upute
- Izvršiti zadatak, korak po korak, po zadanom redoslijedu
9. Dijeliti s drugima
- Odlučiti imate li što podijeliti
- Odlučiti s kim ćete to podijeliti
- Izabrati najbolje vrijeme za to
- Iskreno ponuditi
10. Interpretirati govor tijela
- Promatrati osobu
- Gledati lice osobe
- Identificirati što osoba osjeća
- Gledati stav tijela osobe
- Pitati osobu ako niste sigurni
11. Igrati igru
- Naučiti pravila igre
- Razumjeti pravila igre
- Odlučiti tko igra prvi, drugi itd.
- Čekati svoj red
- Razmisliti o tome kako smo igrali
- Na kraju igre reći nešto pozitivno o njoj
12. Predložiti aktivnost
- Odlučiti koju aktivnost želite
- Odlučiti s kim je želite provoditi
- Izabrati osobu
- Odlučiti što ćete reći
- Odlučiti kad ćete reći
- Reći na prijateljski način
- Ako je odgovor “ne”, upitati “Što bi ti htio raditi?”
13. Surađivati
- Odlučiti što želite učiniti
- Odlučiti kako to želite učiniti
- Reći svoje mišljenje
- Slušati pažljivo mišljenje druge osobe
- Voditi računa o govoru tijela druge osobe
- Razmisliti prije nego nešto učinite
14. Ponuditi pomoć
- Shvatiti treba li nekome pomoć
- Razmisliti želi li netko pomoć
- Razmisliti u čemu možemo pomoći
- Odlučiti kako ćemo ponuditi pomoć
- Izabrati vrijeme
- Ponuditi pomoć
- Pomoći
15. Zahvaliti se
- Odlučiti je li netko učinio nešto na čemu mu želite zahvaliti
- Odlučiti kako mu se sve možete zahvaliti
- Izabrati kako ćete mu zahvaliti
- Izabrati najbolje vrijeme
- Zahvaliti na prijateljski način
- Reći osobi za što joj se zahvaljujete
16. Dati kompliment
- Odlučiti što želite nekome reći
- Odlučiti kako to želite reći
- Odabrati vrijeme
- Odabrati mjesto
- Dati kompliment na prijateljski način
17. Prihvatiti kompliment
- Odlučiti jeste li dobili kompliment
- Prihvatiti kompliment
- Reći “Hvala”
18. Nagraditi se
- Odlučiti zaslužujete li nagradu
- Navesti kako se sve možete nagraditi
- Odabrati najbolji način
- Nagraditi se čim prije
19. Ispričati se
- Odlučiti trebate li se ispričati
- Navesti kako se sve možete ispričati
- Odabrati najbolji način
- Odabrati najbolje vrijeme i mjesto
- Iskreno se ispričati
20. Razumjeti utjecaj svog ponašanja na druge
- Odlučiti što vam je važno i što želite učiniti
- Držati ponašanje pod kontrolom
- Reći svoje mišljenje
- Razmisliti kako se druga osoba osjeća
- Razmisliti što bi druga osoba mogla reći
- Pomoći drugima da se drže pravila
21. Razumjeti ponašanje drugih
- Slušati što osoba govori
- Gledati što osoba čini
- Navesti razloge zbog kojih osoba to govori ili se tako osjeća
- Izabrati najbolji razlog
- Odlučiti trebate li nešto reći ili učiniti (predložiti drugu aktivnost ili promijeniti temu razgovora).